משרד החינוך: מכרז לביצוע מחקר בנושאים בחינוך הקשורים להשפעות תקופת הקורונה על מערכת החינוך

הגוף המפרסם: משרד החינוך/לשכת המדען הראשי

נושא המכרז: מחקר בנושאים בחינוך הקשורים להשפעות תקופת הקורונה על מערכת החינוך

מס’ המכרז: 26/11.2021

תאריך פרסום: 18 בנובמבר 2021

מועד אחרון: 7 בדצמבר 2021

הערות: “תקופת הקורונה השפיעה על כל היבט של התהליך החינוכי ויצרה אתגרים עצומים אך גם הזדמנויות עבור תלמידים ותלמידות, מורים ומורות. שנת הלימודים תשפ”ב נפתחה גם היא בצל משבר הקורונה וניכר כי עקבותיו של המשבר ניכרים ומשפיעים. יתרה מכך, ככל שעובר הזמן נראה כי משבר הקורונה הינו אחד הגורמים החשובים שעשויים לעצב את שדה החינוך בשנים לבוא.

“בדו”ח של ה- OECD (משנת 2019), משבר הקורונה מוגדר כסינדמיה מתוך רצון להדגיש את ההשפעה של המשבר לא רק בהיבטים בריאותיים אלא בהיבטים חברתיים-תרבותיים וכלכליים רחבים. לאור האמור לעיל במהלך שנת הלימודים הקרובה אנו מבקשים ללמוד עוד על היבטיה השונים של התנהלות מערכת החינוך בצל התקופה. לפיכך, לשכת המדען הראשי מזמינה חוקרים וחוקרות להגיש הצעות למחקרים שאורכם לא יעלה על 18 חודשים בתחומי המחקר שונים.

תחומים להגשת הצעות מחקר: רווחה והתנהגות סיכון בקרב תלמידים.ות בתקופת משבר הקורונה ובתקופת ההתאוששות ממנו; אלימות בית ספרית; פיקוח וניהול בתי-ספר. בתי-ספר בתוך ההקשר הקהילתי; חינוך בתפיסת הילד השלם (Whole child development); מעורבות בלמידה (Engagement); התאוששות מהקורונה וחזרה לשיגרה – היבטים ארגוניים ופדגוגיים; מסגרות הגיל הרך בתקופת הקורונה (לידה עד שש); אוכלוסיות ייחודיות.

הצעות מחקר יוגשו כך שיתאימו למחקר שאורכו עד 18 חודשים והיקף התקציב שלו עד 300,000 ₪.

התקציב המבוקש למחקר ישקף את העלויות הנגזרות מהיקף המחקר.

השלמת אבני הדרך ומועדי התשלומים יהיו בהתאם לשלבי המחקר וייקבעו בהתאם להצעות המחקר שייבחרו.

המשרד רשאי להאריך את ההתקשרות במקרים חריגים ועל פי בקשה של המוסד שתוגש 60 יום, או יותר, לפני סיום תקופת ההתקשרות.

המשרד יהיה רשאי להאריך את תקופת ההתקשרות בתוספת תקציב לתקופה של עד 18 חודשים נוספים בהתאם להמלצה של הועדה המלווה ובכפוף להתאמה לתכנית האסטרטגית של המשרד באותה עת.

הערת עורך Read IT Now: ב- 9 בנובמבר 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: קול קורא חדש של משרד החינוך לביצוע מחקרים קצרי טווח בנושאים בחינוך הקשורים לעידן קורונה.