משרד החינוך: מכרז לבדיקת חומרי לימוד דיגיטליים, תוכנות לימודיות ומערכות מתוקשבות תומכות למידה, המיועדים לשימוש מערכת החינוך

הגוף המפרסם: משרד החינוך

נושא המכרז: מכרז היקפים משתנים לבדיקת חומרי לימוד דיגיטליים, תוכנות לימודיות ומערכות מתוקשבות תומכות למידה, המיועדים לשימוש מערכת החינוך

מס’ המכרז: מס’ 20/9.2013

תאריך פרסום: 9 בספטמבר 2013

מועד אחרון: 3 בנובמבר 2013

הערות: מכרז היקפים משתנים הוא מכרז שרק יחידות הפעילות מוגדרות מראש באופן כמותי, בעוד ההיקף משתנה אינו מוגדר מראש וייקבע מעת לעת עפ”י צרכי היחידה. המשרד יקבע מדי שנה תקציב מסגרת אשר יאושר ע”י וועדת רכישות, כל חריגה ו/או תוספת לתקציב זה תובא אף היא לאישור וועדת הרכישות.

משרד החינוך מעוניין בשילוב טכנולוגיות הוראה ממוחשבות לתלמידים ומורים לחומרי למידה וללומדות ממוחשבות המיושמות באמצעות שיטות הוראה חדישות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובאמצעי מחשוב חדישים, לרבות ברשתות אינטרנטיות.

השימוש בכלים ובטכנולוגיות אלה במערכת החינוך מחייב את המפתחים והיצרנים בעמידה בסטנדרטים וקריטריונים שנקבעים ומעודכנים מזמן לזמן על ידי המינהל.

בדיקת החומרים מבוצעת בדרך כלל למוצרים סופיים תוך מתן דגש על הצד הפדגוגי (שבאחריות אגף אישור ספרי לימוד במשרד), הצד המשפטי והצד הטכני לרבות נושא אבטחת מידע.

במסגרת מכרז זה נדרשת בדיקה של ספרים דיגיטליים, חומרים וכלים פדגוגיים ממוחשבים המיועדים למערכת החינוך במקצועות המיועדים למערכת החינוך ובנושאים שונים. הפעילות מתמקדת בקבלת חומרים ממוחשבים, בדיקתם וקביעת איכותם והתאמתם למערכת החינוך, במקצועות שונים ושלבי חינוך שונים.

כל החומרים המוגשים, על פי הצהרת מגיש הבקשה, עומדים בסטנדרטים בין לאומיים ובוצע שימוש בתוכניות מקוריות. כל החומרים המוגשים, על פי הצהרת מגיש הבקשה עומדים בהנחיות אבטחת מידע למערכות למידה וחומרי למידה מתוקשבים, הנהוגים במערכת חינוך.

בין תנאי הסף: מציע אשר מספק את השירותים הבאים לא יוכל להיקבע כזוכה במכרז זה: מכרז 25/8.12- “מעקב ובקרה על תוכנית פעולות הצטיידות והטמעת המיחשוב, המדעים והטכנולוגיה במוסדות” או כל מכרז שיחליפו; מכרז 19/6.12 – “הספקה והפעלת מאגרי תוכן לימודי דיגיטלי” או כל מכרז שיחליפו; מכרז 20/6.12 – “פיתוח תפעול וניהול קורסים ללמידה מרחוק” או כל מכרז שיחליפו; 9/4.2012 – ” דיגיטציה של תכני לימוד” או כל מכרז שיחליפו; מפתחים ומפעילי אתרים לימודיים וסביבות מתוקשבות לימודיות; יצרני וספקי תוכנות לימודיות; מוציאים לאור של ספרי לימוד; במקרה בו מציע משמש כקבלן של המשרד בהתקשרות אחרת והצעתו למכרז זה הינה ההצעה המועמדת לזכייה והסתבר כי קיים ניגוד עניינים בין הפעילות במכרז זה לפעילות בהתקשרות אחרת, המשרד רשאי על פי שיקול דעתו הבלעדי להחליט באיזה מבין המכרזים/התקשרויות קיים למשרד יתרון מקצועי וכספי להתקשרות עם הקבלן.

על הגוף המציע להיות בעל ניסיון במהלך שלוש השנים האחרונות לפחות בפיתוח מוצרים עתירי טכנולוגיה על פי תקנים רשמיים ו/או בבדיקת מוצרים עתירי טכנולוגיה על פי תקנים רשמיים, עבור לקוחות חיצוניים וזאת בהיקף של לפחות 30 סוגי מוצרים שונים במצטבר ב- 3 השנים האחרונות.