משרד החינוך: כוונה להתקשרות: התקשרות עם פלאפון לרכישת שירות אימות, זיהוי, הגנה ושליטה על גלישה בחבילות הגלישה למודמים הסלולריים

הגוף המפרסם: משרד החינוך/מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע

שם הספק: פלאפון תקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: כוונה להתקשרות: התקשרות עם חברת פלאפון תקשורת בע”מ לרכישת שירות אימות, זיהוי, הגנה ושליטה על גלישה בחבילות הגלישה למודמים הסלולריים

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2020; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2020

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז כותב ה- CTO של משרד החינוך כי  “משרד החינוך רכש ומחלק מודמים וחבילות גלישה לתלמידים שידם אינה משגת, במטרה להבטיח שימוש הוגן ובטוח בחבילות הגלישה ולמנוע שימוש לא הוגן.

“משרד החינוך מבקש להקים מערך אימות, זיהוי, הגנה ושליטה על הגלישה של כל תלמיד ומורה. מערך הזיהוי והאימות יעבוד אל מול מערכת ההזדהות המרכזית של משרד החינוך בפרוטוקול  Security Assertion Markup Language,  SAML.

“תלמיד שיקבל מודם וחבילת גלישה לטובת גלישה באינטרנט יועבר בשלב הראשון ישירות אל מימשק ההזדהות מבלי אפשרות לגלוש ברשת האינטרנט. לאחר הזדהות תקינה מול המערכת, התלמיד יוכל לגלוש ברשת האינטרנט בצורה בטוחה ומנוהלת לכל אורך הגלישה בהתאם למדיניות הגלישה וסינון התוכן שיקבע מול גורמי משרד החינוך.

“חשוב לציין כי כל פיתרון – המחייב התערבות אכיפה וסינון גלישה של עשרות אלפי משתמשים – חייב להיות מוטמע בליבת הרשת של ספק הסלולר פלאפון ולכן הינו ספק יחד לצורך מתן הפיתרון”.