משרד החוץ פירסם כוונה להתקשרות בפטור ממכרז עבור מערכת לקליטת אורחים נכנסים נתב”ג

משרד החוץ פירסם כוונה להתקשרות בפטור ממכרז עם חברת עמיק מחשוב, סוכנויות ושירותים בע”מ עבור מערכת לקליטת אורחים נכנסים נמל התעופה בן גוריון.

בהודעת המשרד נאמר כי “מרכז מצב מהווה כתובת לטיפול בבקשות לתיאום מעבר בנתב”ג עבור אורחי המשרד.

“על רקע בעיות הנובעות מחיכוך מול הרשויות המוסמכות בנתב”ג , נדרש פיתרון מבוסס טכנולוגיה, כדלקמן: שירותי הטמעת ממשק דיגיטלי בינמשרדי (בין משה”ח לרשות האוכלוסין וההגירה), בנתב”ג; רכישת עמדה דיגיטלית (‘קיוסק’) להפקת תגי כניסה לאורחי המשרד בנתב”ג.

הממשק הדיגיטלי אל מול רשות האוכלוסין וההגירה, יתבצע ע”י חברת ‘עמיק’, אשר תפתח מערכת כוללת (‘מקצה לקצה’) לניהול בקשות לתיאום המעברים בנתב”ג. הבקשות יבדקו במערכת מידי יום ע”י צוות מרכז מצב והתוצרים יועברו באמצעות קבצים, בממשק של חברת ‘עמיק’ למערכת ‘רותם’ של רשות האוכלוסין וההגירה.

“הקבצים (המכילים פרטיהם של אורחי המשרד) יעברו באופן יומיומי תהליך של המרה והטענה ע”י חברת ‘עמיק’, לצורך המרתם לפורמט ייעודי של רשות האוכלוסין וההגירה וטעינתם למערכת ‘רותם’ (לחברה, היכרות עם מבני הקבצים המותאמים למערכות של רשות האוכלוסין וההגירה).

רכישת עמדה דיגיטלית (‘קיוסק’) למשרד והצבתה באולם בקורת הגבולות (סמוך לעמדות הביומטריות) בנתב”ג: העמדה תאפשר ניפוק תגי כניסה למוזמני המשרד כשעל גבם יצויין המלל “אורח משה”ח”, בצירוף פרטים מזהים וקוד יומי משתנה (למניעת זיופים). ניפוק התגים ייתר את הצורך להמתין בתורים לפני דלפקי בקורת הגבולות ויאפשר מעבר מהיר ונוח , ללא מעורבות גורם אנושי. רשימת המורשים לקבלת תגי כניסה, תיגזר מאותם קבצים אשר יועברו ע”י מרכז מצב ויוטענו למערכת ‘רותם’, כאמור באמצעות חברת ‘עמיק’. החברה היא יבואנית של כל סורקי הדרכונים והעמדות הדיגיטליות בנתב”ג וספקית שירותי התחזוקה שלהם.

לאור האמור לעיל, העובדה שהפלטפורמה (מערכת ‘רותם’) כבר קיימת ונמצאת בשימוש רשות האוכלוסין וההגירה, מעמידה את הבחירה בחברת ‘עמיק’ כברירה הטובה ביותר בנסיבות העניין. יתירה מכך, כל בית תוכנה אחר, יתמחר את המערכת כולל תשתיות התקשורת שלה בתוך הטרמינל, בעלויות גבוהות יותר משמעותית“.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור].