משרד הבריאות פירסם קול קורא למחקרים בנושא “בריאות מרחוק”

15:12 11.03.2022

קטגוריות: בריאות/רפואה

תגים:

אגף רפואה דיגיטלית ולשכת המדען הראשי של משרד הבריאות פירסמו (7.3.2022) קול קורא בנושא “בריאות מרחוק” במסגרתו ימומנו כעשרה מחקרים. את הבקשות יש להגיש עד ליום 31.5.2022.

סכום המימון נע מ- 50,000 ₪ ועד 150,000 ₪ למחקר, למימוש של עד שנתיים. היקף המימון יקבע על פי שיקול דעת ועדת השיפוט ומשרד הבריאות.

“בריאות מרחוק יכולה להוות מנוף מעודד שוויון במערכת הבריאות ולפעול במספר נתיבים וביניהם: שיפור האיכות, שיפור הנגישות וצמצום פערים הנובעים ממרחק גיאוגרפי, פערי אוריינות ופערים סוציו-דמוגרפיים.

“במסגרת ‘קול קורא’ זה נתמוך בקידום מחקר איכותי, אשר יעזור לקידום השימוש המושכל בשירותי הרפואה מרחוק והטמעתם, תוך זיהוי אתגרים ופערים במימוש, ובחינת ההשלכות של שימוש ברפואה מרחוק על המטופלים והמטפלים במערכת הבריאות.

“בקול הקורא הנוכחי ימומנו מחקרים יישומיים, אשר יניחו את הבסיס להטמעה נרחבת של שירותי בריאות מרחוק:

+ מחקרים שיימדדו את ההשפעות הקליניות, השירות, הכלכליות והחברתיות של שירותי בריאות מרחוק במערכת הבריאות הישראלית (לרבות שיפור איכות הטיפול, שיפור תוצאים קליניים, תועלות כלכליות, שביעות רצון מטופלים ומטפלים, היבטי צמצום פערים);

+  מחקרים שייבדקו את איכות הטיפול בחולים כרוניים, תוך שימוש בטכנולוגיות בריאות דיגיטלית, אמצעי ניטור מרחוק, שימוש במדדי PROMs , אלגוריתמים וכו’ והאם וכיצד ניתן לשפרם;

+  מחקרים שייבדקו את רצף הטיפול בין בתי החולים לקהילה והאם וכיצד ניתן לשפרו;

+  מחקרים שייבדקו את התקשורת בין מטפלים בארגון או בין ארגוני בריאות שונים והאם וכיצד ניתן לשפרה;

+  מחקרים שעושים שימוש בנתוני עתק לניתוח שירותי בריאות מרחוק.