משרד הבריאות מתקשר בפטור ממכרז עם 5 חברות במסגרת “מתווה שימור יכולת מעבדות פרטיות עבור זיהוי וירוס הקורונה”.

באישור וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר, משרד הבריאות מתקשר בפטור ממכרז עם 5 חברות [אילקס מדיקל, אלקטרה, מיי הריטאג’, איי איי די ג’נומיקס ו- אומגה המכון להוראה מודרנית] במסגרת “מתווה שימור יכולת מעבדות פרטיות עבור זיהוי וירוס הקורונה”.

ההתקשרות היא לתקופה של חודשיים בהיקף כספי כולל של 21,060,000 ₪ עם אופציה להתקשרות נוספת ל- 4 חודשים נוספים בהיקף של 42,120,000 ₪.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין השאר כי “במהלך החודש האחרון נצפתה ירידה בתחלואה, אשר לוותה בביטול חובת הבדיקות במעברי הגבול של ישראל ובביטול מתווה מגן חינוך במערכת החינוך בישראל. ביטולים אלו הובילו לירידה בכמות הבדיקות המועברות למעבדות הפרטיות מכוח מכרז המסגרת.

“לצד הירידה בתחלואה, תמונת המצב בעולם משקפת במקביל מגמה של התפשטות וזיהוי וריאנטים חדשים אשר טרם ידועה חומרתם ואלימותם.

“הירידה בכמות הבדיקות מקשה על פעילות המעבדות אשר פועלות בתנאי חוסר-ודאות כלכלית.

“בשל הירידה בהיקף הבדיקות, ובצל החשש מהתפשטות וריאנטים חדשים, הינחה הדרג המדיני את גורמי המקצוע במשרד הבריאות לגבש מנגנון לשימור כשירות תחת עיקרון “המוכנות הדינמית” בתקופת “בין הגלים”. מהות המנגנון הינה שימור כוננות וכשירות מינימלית אשר יאפשרו הפעלת מערך בדיקות PCR מחדש במהירות, באופן מלא או חלקי בעת הצורך.

“במהלך חודש מאי 2022 פעלו היחידה המקצועית במשל”ט קורונה וחשב המשרד לגיבוש מתווה ליישום הנחיית הדרג המדיני כאמור לעיל. ביום 1 ביוני 2022 המתווה שגובש הוצג לכל הספקים, כאשר כל ספק אישר בכתב את המתווה”.

“[…] יצוין כי המשרד ביצע פרסום ספק יחיד לפי תקנה 3א לתח”מ, עבור כל ספק בנפרד. המועד האחרון להגשת השגות הינו 29 ביוני 2022, אולם לאור סד הזמנים והנסיבות מבקש המשרד לאשר את ההתקשרות בכפוף לאי-קבלת השגות”.