משרד הבריאות: מכרז פומבי עם שלב מיון מוקדם למתן שירותי מעבדה לריצוף גנטי [שלב המיון המוקדם]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

נושא המכרז: מכרז פומבי עם שלב מיון מוקדם למתן שירותי מעבדה לריצוף גנטי [שלב המיון המוקדם]

מס’ המכרז: 19/2022

תאריך פרסום: 1 באפריל 2022

מועד אחרון: 28 באפריל 2022

הערות: “משרד הבריאות מעוניין להתקשר עם ספק (או ספקים) אשר יבצע/ו בדיקות מעבדה לריצוף גנטי. מטרת המכרז היא הרחבת יכולת הריצוף הלאומי, באופן אשר ישלים את קיבולת המעבדות הקיימות, אשר רובן מופעלות בבתי-החולים הממשלתיים וייתן מענה לתרחישי ייחוס של עליית שיעורי התחלואה על פי הנחיות ומדיניות משרד הבריאו.

“על-מנת להתמודד עם תרחישי הייחוס הנ”ל, נדרשת קיבולת כוללת של כ- 10,000 ריצופים בשבוע. על מנת להגיע לקיבולת אפקטיבית של 10,000 ריצופים בשבוע, נדרשת יתירות בקיבולת עודפת של כ- 20% – קרי עד כדי סה”כ 12 אלף. זאת על מנת לאפשר ריצוף גם כשיש תקלות, מחסור באמצעים ובעיות תפעוליות אחרות.

“על-מנת להגיע לסה”כ קיבולת של 12 אלף ריצופים בשבוע ברוטו בשילוב טכנולוגיות חלופיות, קיים צורך בתוספת של ספק (מעבדה) שיספק עד כדי 6,000 ריצופים בשבוע, בהתאם למדיניות ודרישות משרד הבריאות. מדיניות הריצוף משתנה בהתאם לרמת התחלואה בארץ ובעולם והערכת המצב המתבצעת באופן עיתי על ידי גורמי המקצוע ומתרכזת בעיקר בארבעה חתכים מרכזיים: חוזרי חו”ל – נתב”ג ומעברים; מאושפזים; קהילה מדגם; התפרצויות.

“כבר עתה מובהר כי אחת מדרישות המכרז תהיה שתוספת קיבולת הריצוף (או חלק ממנה) תהיה בטכנולוגיה שונה מזו שמעבדות הריצוף הקיימות משתמשות (אילומינה).

“המשרד שומר לעצמו את הזכות לבחור במספר ספקים על פי שיקול דעתו.

“יובהר כי במידת הצורך ובעתות חירום לשיטת המשרד, המשרד יהיה רשאי לדרוש מהספק להמשיך בעבודה במתכונת מלאה ואף במתכונת מתוגברת בהיקף 7/24 לרבות שבתות, ימי שבתון, חגים ומועדים.

“על הספק להיות ערוך לכך שיוכרז כ’מפעל חיוני’ בהתאם להוראות רגולטוריות לעניין שעות עבודה בשעת חירום ועליו לפעול בהתאם.

“עיקרי הדרישות: על הספק להיערך לקיבולת ריצופים בהיקף של עד 6,000 ריצופים בשבוע. הדרישות המלאות והמחייבות לעניין הקיבולת הנדרשת יפורטו בשלב המכרז. על הספק נדרש לבצע ריצוף מלא – Whole Genome Sequencing – ולא רק חלקי (כגון רק ל- Spike). באחריות המציע לתקף את הטכנולוגיה מול משרד הבריאות. כמו כן, לעיתים נדרש המשרד לבצע RT-PCR ייעודי לזיהוי וריאנטים, על מנת לקצר את תהליך זיהוי הווריאנטים עוד טרם הריצוף. זאת כשקיימים ריאגנטים ספציפיים לזיהוי וריאנטים, וכל זאת על פי מדיניות בריאות הציבור. הספק יידרש כי המעבדה המרצפת תהיה גם בעלת יכולת ביצוע RT-PCR כאמור.

“נדרש כי המציע יהיה מסוגל להציע ריצוף גנומי מלא עד 3 ימים (“יכולת מהירה”)  וגם את הריצוף הגנומי המלא העמוק (“יכולת עמוקה”) עד 7 ימים.

“המעבדה תהיה מקושרת למערכות המידע במשרד הבריאות בהתאם לדרישות שיפורטו בשלב המכרז”.