משרד הבריאות: מכרז פומבי דו-שלבי לביצוע בדיקות מעבדה פרמצבטיות עבור משרד הבריאות

“המחלקה למאבק בפשע פרמצבטי פועלת כחלק מאגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. הצורך בהקמת המחלקה התעורר נוכח ריבוי הפשיעה הפרמצבטית וחומרתה (תרופות מזויפות וגנובות, סמים, תוספי תזונה מזויפים ועוד), החשש המוחשי והסיכון ההולך וגובר לבריאות הציבור, וכן חשש לנזק כספי הנגרם למערכת הבריאות, לגופיים ציבוריים (קופות חולים ובתי-חולים) וגופים פרטיים (יצרנים, בתי מסחר לתרופות ובתי מרקחת) ולהכנסות המדינה, הנובע מאי תשלום של מיסים.

“בד בבד התעורר חשש לפגיעה בתדמית ובקשרים הבין לאומיים של ישראל, לנוכח ריבוי תלונות של גורמים מחו”ל על מעורבות של ישראלים בפרשיות שונות הקשורות לפשיעה פרמצבטית.

“הקמת המחלקה רותמת את ישראל למאבק בינלאומי בתופעה שמאורגן על-ידי ארגון הבריאות העולמי [World Health Organization, WHO]. צירוף ישראל לרשת המדינות בהן פועלות יחידות דומות, מאפשר מאבק יעיל יותר בפשיעה הן בישראל והן במישור הבינלאומי, תוך שהוא מעניק הזדמנות לשיפור מעמדה, קשריה ותדמיתה הבינלאומית של המדינה.

“כחלק מפעילות המחלקה נדרשות בדיקות מעבדה לחומרים החשודים כמזויפים או אסורים לשימוש מכוח חוק כגון תרופות מזויפות, תוספי תזונה מזויפים, ציוד רפואי מזויף, הרכב כימי לחומר החשוד כסם מסוגים שונים (לדוגמה: נוכחות סם אונס בשתן) וכן חוו”ד משפטיות, עדות בבית משפט והגשת תצהירים מסוגים שונים.

“ביחס לכל אחת מהבדיקות יידרש הספק לצרף מסמך חוות דעת מקצועית הכולל פירוט לעניין בדיקת המעבדה שבוצעה וממצאיה. מסמך חוות הדעת יועבר לאגף וכן יופץ לגורמי האכיפה השונים (כדוגמת משטרת ישראל, רשות המיסים וכיו”ב) על פי רשימת תפוצה שתועבר אליו על ידי האגף.

“התוצרים הנדרשים יהיו:

+ בדיקת איכות – דו”ח מפורט על פי פורמט שיאושר על ידי האגף בו יצוין האם קיים או לא קיים חומר חשוד במוצר הנבדק;

+ בדיקה כמותית – דו”ח מפורט על פי פורמט שיאושר על ידי האגף בו יצוין האם קיים או לא קיים חומר חשוד במוצר הנבדק וכן מה הכמויות המצויות מאותו חומר חשוד במוצר הנבדק”.

כך נאמר במכרז חדש של משרד הבריאות (מס’ 78/2021) שפורסם ב- 18 באוקטובר 2021. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 21 בנובמבר 2021.