משרד הבריאות: מכרז למערכת לניהול ידע על הזכאות לשירותי בריאות

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/אגף המחשוב והאגף לפיקוח על קופות החולים

נושא המכרז: מערכת לניהול ידע על הזכאות לשירותי בריאות

מס’ המכרז: מ-45-2012

תאריך פרסום: 9 באוגוסט 2012

מועד אחרון: 9 בספטמבר 2012

הערות: משרד הבריאות (אגף המחשוב והאגף לפיקוח על קופות החולים) מבקש לקבל הצעות להקמה של מערכת לניהול ידע על הזכאות לקבלת שירותי רפואה במסגרת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי ושירותי הבריאות הנוספים (שב”ן) הפועלים במדינה. המערכת תהיה חשופה לציבור בממשק אינטרנטי ותאפשר לאזרח לברר את זכאותו לקבלת שירותי בריאות.

משרד הבריאות מעוניין להקים מערכת אינטרנטית אשר תאפשר לכל אזרח לקבל תשובה מהירה, פשוטה, אמינה ומחייבת לשאלות זכאותו לשירותי בריאות. המשרד מבקש לקבל הצעות להקמת מערכת זכאות-נט: מערכת ניהול ידע בנושא זכאות אזרחים לשירותי בריאות. מדובר במערכת מידע אשר תיתן לכל תושב מדינת ישראל הזכאי לשירותי בריאות תחת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, תשנ”ד- 1994 תשובה לשאלות בנושא זכאויות לטכנולוגיות רפואיות הניתנות במסגרת החוק וכן השוואת זכאויות על הפרוצדורה הנדרשת ההתניות המתלוות ותעריפי התשלום או ההשתתפות העצמית או ההחזר כל זאת באופן שיאפשר תהליך מושכל של השוואה ובחירה על-פי צרכי המבוטח ובאופן שיהיה בסיס לבניית תחרות בין הגופים והתוכניות השונות.

המערכת שתוקם תנהל את הידע וההגדרות לזכאות תחת חוק ביטוח בריאות ממלכתי (1994) (סל בסיסי ושב”ן). המערכת תרכז את בסיסי הנתונים הבאים: ההגדרות הקבועות בחוק; הרחבות קופות החולים; תכניות השב”ן; החלטות נציבת קבילות לנושא חוק ביטוח בריאות ממלכתי; משרד הבריאות; פסקי דין; חוזרי משרד הבריאות. בהמשך, יתווסף לבסיס הנתונים אשר ינוהל במערכת רובד נוסף אשר יפרט את הזכאות המתבססת על תכניות ביטוח רפואי פרטי המשווקות באמצעות חברות הביטוח השונות.

המערכת המבוקשת תכלול שלושה רכיבי מערכת עיקריים: בסיס נתונים אליו יצורפו כלי ניהול בקרה ותחזוקה ידניים ואוטומטיים לבנייה ולתחזוקה של בסיס הנתונים; ממשקים מול מערכות מקבילות לעדכון ותחזוקה; “מנוע שאילתות” (עפ”י קטגוריות או לפי טקסט חופשי) שישמש אזרחים בבירור זכאותם לשירותי בריאות.

למשרד שמורה הזכות, עפ”י החלטתו, לבקש מהמציע לספק גם שירותי כ”א בנושא מידענות וקליטת נתונים. שילוב מידעניים שיסייעו לנציגי הלקוח בבנייה של עולם הידע ובהזנת המידע למערכת.

ההתקשרות במכרז תהא מול אגף המחשוב והנה לתקופה של 5 שנים עם אפשרות להארכה עד שבע שנים נוספות.

בין תנאי הסף: למציע לפחות 3 שנים של ניסיון בפתוח בהקמה ובתחזוקה של מערכות ידע עם גישת לקוח אינטרנטית; למציע לפחות 3 שנים של ניסיון בהובלת פרויקט ניהול ידע; למציע ישנה תשתית טכנולוגית קיימת: מוצר מדף תואם טכנולוגית לדרישות ומתאים לניהול תהליכים דומים ו/או יישום קיים בתחום התוכן הנדרש ובטכנולוגיה המתאימה בו ניתן להשתמש כבסיס לפתרון הנדרש במכרז.