משרד הבריאות: מכרז להקמה ואינטגרציה של תשתית טכנולוגית לשירותי רחוקה-מרחוק (Telemedicine) למשרד

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/אגף המחשוב

נושא המכרז: מכרז להקמה ואינטגרציה של תשתית טכנולוגית לשירותי רחוקה-מרחוק (Telemedicine) למשרד הבריאות

מס’ המכרז: 60/2016

תאריך פרסום: 16 במאי 2016

מועד אחרון: 29 ביוני 2016

הערות: האגף למחשוב במשרד הבריאות מבקש לקבל הצעות לפרוייקט הקמה ואינטגרציה של תשתית טכנולוגית לשירותי רפואה מרחוק – טלמדיסין.

מערכת הבריאות בארץ עומדת בפני אתגר משמעותי בשל הגידול הדמוגרפי, העלייה בתוחלת החיים וריבוי המחלות הכרוניות, לנוכח המחסור בכוח אדם רפואי ובתשתיות ושירותי בריאות. הגידול הדמוגרפי, העלייה בתוחלת החיים וריבוי המחלות הכרוניות, לנוכח המחסור בכוח אדם רפואי ובתשתיות ושירותי בריאות, עומדים להביא את שירותי הבריאות בישראל לסף משבר, אשר ההתמודדות עמו מחייבת שינוי תפיסתי עמוק לגבי אספקת השירותים. הזמינות של שירותי הרפואה אינה מספקת די את הביקוש שגובר במשך השנים. היצע השירות מושפע ממיקום גיאוגרפי, וכתוצאה מכך זמינות השירות בפריפריה נמוכה יותר.

משרד הבריאות מעונין להקים תשתית אשר תאפשר לארגוני הבריאות לספק רפואה יועצת אלקטיבית בכל התחומים על בסיס של תקשורת דיגיטלית ועזרים שיאפשרו העברת נתונים נדרשים, במטרה להגדיל את ההיצע של שירותי רפואה הניתנים לאזרחים, ועל מנת לצמצם את הפערים בין אזורי המגורים השונים.

תשתית לזימון וניהול יעוץ רפואי מבוסס וידאו בין מבקש השירות (מטופל) לנותן השירות באמצעות בית החולים ו/או קופת החולים ו/או נותן שירות חיצוני.

התשתית תאפשר למטופל לקבל שירות ולנותן השירות לתת שירות לא פנים-אל-פנים אלא באמצעות שיחת וידאו בזמינות גבוהה ובאותו האופן בו היה מבוצע אם היה המטופל אצל נותן השירות באופן פיזי.

התשתית תספק אפשרות חיפוש, צפייה וזימון תורים מתוך כלל התורים הזמינים ברמה רוחבית לאומית, או ברמת גורם מטפל, תוך ביצוע חיתוכים מתוחכמים אשר יאפשרו למטופל גמישות ושקיפות מרבית.

התשתית תיתן מענה לביצוע כל התהליכים החל מבניית התשתיות הטכנולוגיות, מתן פתרון אפליקטיבי ניהולי, לבית החולים, קופת החולים ולנותן השירות. אינטגרציה עם כלל הגופים המעורבים בכפוף לכל נוהלי האבטחה הנהוגים, ווכן כלל הכלים הדרושים לאבחון ומתן טיפול מקצועי ויעיל.

למבקש השירות התשתית תאפשר לקבל שירות של ייעוץ  רפואי באופן יזום בכל עת עם אפשרות בחירה של המומחיות הנדרשת עם אופציה לבחור מרשימה על פי זמינות. הייעוץ יכלול הערכה, אבחון, המלצה לטיפול רפואי ובמקרה הצורך מתן מרשם תרופתי. הייעוץ יינתן על ידי שימוש באפליקציית וידאו ייעודית שתהיה זמינה לשימוש על ידי Devices שונים כגון מחשב, טלפון סלולרי, קיוסק מידע ו/או מחשבי לוח (טבלטים). הייחודיות בכך היא שהמטופל מקבל את השירות בזמן הנוח לו ובמיקום הנוח לו, למשל מביתו. זה יתרון גדול בייעוץ למבוגרים, ילדים ואנשים עם מוגבלויות. רשת זו יכולה לשמש ככלי טיפולי בשעת חירום  (במידה ולא ניתן להגיע לבתי חולים).

על המוצר המבוקש לתת מענה לצורכי המזמין כמפורט בדרישות מכרז זה, באמצעות ספק ישראלי או ספק מחו”ל שיש לו נציגות בארץ ושיש לו יכולות טכניות לתמיכה וייעוץ למוצר. כל מציע רשאי להגיש יותר מהצעה אחת, ובלבד שכל הצעה תתייחס למוצר מדף שונה או שההצעות תיבדלנה זו מזו בסביבת העבודה (סביבת ענן מול on-premise).