משרד הבריאות: מכרז להפעלת מערך דגימות לאיתור נשאי נגיף הקורונה לביצוע דיגום בטכנולוגיית RT-PCR ואנטיגן במערכת החינוך באמצעות נאמני קורונה

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

נושא המכרז: מכרז להפעלת מערך דגימות לאיתור נשאי נגיף הקורונה לביצוע דיגום בטכנולוגיית RT-PCR [או, Reverse transcription polymerase chain reaction; תגובת שרשרת פולימראזית עם שעתוק לאחור] ואנטיגן במערכת החינוך באמצעות נאמני קורונה

מס’ המכרז: 135/2021

תאריך פרסום:  19 בדצמבר 2021

מועד אחרון: 2 בינואר 2022

הערות: במהלך החודש האחרון גויסו נאמני קורונה בבתי הספר היסודיים. יוער, כי נאמני הקורונה הינם עובדי הרשות המקומית.

מתוך רצון להשאיר את הלימודים בבתי הספר בפעילות רציפה, בכוונת המדינה להרחיב משמעותית את השימוש בתוכנית “מגן חינוך” בשנת הלימודים הנוכחית תשפ”ב.

נכון להיום קיימים כ- 300 בתי ספר אשר מעוניינים להשתתף בתוכנית זו. בכל בית ספר בממוצע ישנם 300 תלמידים. המשרד צופה כי בשלב ראשון הפעילות תתקיים בתי ספר אלה. על הספקים להיערך לצפי דיגום על ידי נאמני הקורונה של כ- 75% מהתלמידים בבתי ספר אלה. המשרד צופה כי קיימת אפשרות להגדלת מספר בתי הספר המשתתפים בתכנית ושהספק יידרש לתת שירות לגביהם, בעד 700 בתי ספר.

במסגרת תפקידם נאמני הקורונה יבצעו דיגום לבדיקות לזיהוי הנגיף בשיטת RT-PCR ובדיקות מהירות לזיהוי אנטיגן (רישום-דיגום-אריזה לשינוע ותיאום עם הספק).

הספק יידרש למתן הכשרה לנאמני הקורונה, לאחר כניסתו לפעילות, בכל הנוגע לכל הליך הדיגום והאספקה לכל הליך הדיגום, האספקה, מחשוב התהליך, ושינוע הדגימות למעבדות המבצעות את הבדיקות. כפי שיפורט במכרז זה להלן. הספק הזוכה ידאג אף לכל היבטי התמיכה הלוגיסטית, המיחשובית, והמקצועית (כולל הדרכה ובקרה).

יש לציין כי נאמני הקורונה יעברו ככל הנראה גם הכשרה חלקית מקדימה על ידי גורם אחר שאינו הספק, כחלק מהכשרה שניתנת לכלל נאמני הקורונה לרבות אלה המוצבים בבתי ספר שבהם הספק לא יידרש למתן שירותים. יודגש כי אין בכך כדי לצמצם את היקף ההכשרה הנדרש מן הספק במסגרת מכרז זה.

* ב- 20 בדצמבר 2021 פירסם שירות בתי-הסוהר (שב”ס) מכרז משלו לאספקת ערכות בדיקות PCR וערכות בדיקת אנטיגן.