משרד הבריאות: מכרז לבחירת רשימת ספקים למתן שירות ארצי לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה עבור משרד הבריאות

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

נושא המכרז: מכרז לבחירת רשימת ספקים למתן שירות ארצי לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה עבור משרד הבריאות

מס’ המכרז: 8/2022

תאריך פרסום: 17 בינואר 2022

מועד אחרון: 31 בינואר 2022

הערות: השירותים הנדרשים: הפעלת תחנות למתן שירותי ביצוע בדיקות אנטיגן ציבורי (“אנטיגן מוסדי”).

לאור העלייה בתחלואה וכחלק מהסדרת הפעילות במשק והנחיות משרד הבריאות נדרש להקים מערך ארצי מורחב למתן שירותי בדיקות אנטיגן ציבוריות (“בדיקת אנטיגן מוסדית”) ברמה הארצית. מכרז זה נועד לתת מענה ארצי כולל וזאת מבלי לגרוע מסמכותו של משרד הבריאות להפעיל, במידת הצורך ובהתאם לשינויים, מערכים נוספים או חלופיים.

מציעים שימצאו כשירים ויבחרו כזוכים, המשרד יתקשר איתם לצורך מתן השירותים לפי מכרז זה והם יוכלו לתת השירות בתחנות במיקומים שיבחרו על ידם. עם זאת, נציג חמ”ל אנטיגן יהיה רשאי לקבוע, לפי שיקול דעתו וכמפורט במכרז זה, לכל הספקים או חלקם, את המיקומים של התחנות עבור ועד 25% מסה”כ כמות התחנות שמפעיל כל ספק.

חל איסור על ספק לגבות תשלום מנבדק הפטור מתשלום על פי מדיניות הממשלה. הודעה על שינויי במדיניות הגביה, בין הפסקת המימון לנבדקים מסוימים או בכלל ובין הכללה אוכלוסיות נוספות שהוחרגו, תועבר לספק 24 שעות מראש והספק יפעל בהתאם להודעה, החל מתום 24 שעות ממועד קבלתה, בכל הנוגע לגביה או אי גביה מנבדקים וחיוב או אי חיוב המשרד בתשלום לפי העניין.

הספק נותן השירות יעשה שימוש בערכות בדיקה מהירות אשר תוצאתן מתקבלת על אתר (כלומר בדיקות שאינן דורשות שינוע למעבדה ואשר התוצאה מתקבלת תוך לא יותר מ- 15 דקות), המחזיקות באישור אמ”ר ובעלות יכולת זיהוי וריאנטים של הנגיף כפי שיקבע משרד הבריאות מעת לעת במהלך תקופת ההתקשרות ואשר המשרד הקצה בעבורן קוד מזהה. במועד פרסום מכרז זה נדרשות הערכות לזהות את הוריאנטים דלתא, ואומיקרון לכל הפחות.

חובת דיווח על עומסים בתחנה: על הספק לבקר את התור לדווח על כך אחת לשעה למשרד הבריאות. נתוני העומס ידווחו בעת פתיחת התחנה ולאחר מכן במשך כל זמן פעילותה בכל שעה עגולה )גם אם לא השתנתה רמת העומס) עד לסגירת התחנה. הדיווח יעשה באמצעות כניסה של הדוגם או הרשם בשטח ללינק שיועבר לספק מנציג המשרד או בדרך אחרת שיימסר לספק. להלן הגדרת טווח העומסים לחובת דיווח: עומס קל – עד 8 ממתינים לכל עמדת דיגום. עומס בינוני – מ- 9 עד 30 ממתינים לכל עמדת דיגום. עומס גבוה – 31 ומעלה ממתינים לכל עמדת דיגום.

כל התחנות יפעלו 7 ימים בשבוע, לפחות 8 שעות הפעלה לתחנה ביום, בכל יום פעילות ולפחות 48  שעות שבועיות לתחנה במצטבר כאשר כל תחנה תחל לפעול בין השעה 08:00 לשעה 10:00, בתיאום מראש מול המשרד.