משרד הבריאות: מכרז לבחירת ספקים לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

נושא המכרז: מכרז לבחירת ספקים לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה

מס’ המכרז: 107/2021

תאריך פרסום: 20 באוגוסט 2021

מועד אחרון: 30 בספטמבר 2021

הערות: “לאור העלייה בתחלואה וכחלק מהסדרת הפעילות בשוק, החל מתאריך 18.8.2021 תו ירוק מוחל באופן נרחב על מדינת ישראל לרבות ילדים בגילאי 3-12. לשם כך נדרש לייצר מנגנון תומך לפעילות נקודות דיגום של בדיקות מהירות המאפשרות תו ירוק.

“בדיקות אלה ישמשו לכניסה לאירועים שונים במתווה ‘תו ירוק’ ו/או עפ”י כל הנחייה אחרת שתימסר לציבור.

“הספקים הזוכים יתווספו לפעילות הספקים שזכו במכרז 108/2021 לבחירת ספקים לביצוע בדיקות אנטיגן מהירות לאבחון קורונה.

המשרד מעוניין כי העמדת תחנות הבדיקה ע”י הזוכים תבוצע ללא דיחוי ותוך לא יאוחר מ- 24 שעות ממועד הזכייה במכרז.

על הספק להקים לפחות 10 תחנות, או יותר מכך בהתאם  לאישור מראש של המשרד“.

השירותים הנדרשים – פריסת תחנות ברחבי הארץ ובעיקר באיזורי ביקוש.  המזמין רשאי לקבוע את מיקומי התחנות, ועד ל- 20% מהעמדות של הספק. משרד הבריאות שומר לעצמו לבטל הקמת או הפעלת תחנה בהתראה של 24 שעות. הדבר אמור גם לגבי ההפעלה הראשונית של המערך. לפחות 10 שעות הפעלה לתחנה ביום, כאשר לפחות 50% מהתחנות שיפעיל הספק יפעלו החל השעה 08:00. על התחנות להיות נגישות לבעלי מוגבלויות, בהתאם לחוק. פעילות של לפחות 50% מהתחנות של הספק בכל איזור גם בסוף השבוע (6 שעות מכניסת השבת ועד לצאת השבת) – לא תשולם כל תמורה נפרדת בגין פעילות זו.

“כלל הבדיקות שיתקבלו יועברו באופן מיידי וממוכן של דרך מימשק API ייעודי לדיווח תוצאות של בדיקות מהירות (אנטיגן) לאבחון קורונה הממוחשב של משרד הבריאות. הספק מחוייב להיות מחובר למימשק זה בעת הגשת ההצעה. באופן כזה יתאפשר היזון חוזר של קוד QR שניתן לסרוק באפליקציית הרמזור.

“באחריות הספק לוודא כי לא יווצרו התקהלויות של אנשים בתהליך, מדיגום ועד המתנה, באופן כזה, שגם במידה ויימצא חיובי בין הנבדקים, יצומצם הסיכון להעברה של הנגיף בין אנשים. לצורך כך ניתן ליישם מערכת תורים וזימון תורים לבדיקות ויש לייצר איזור המתנה למי שממתין לעריכת בדיקה או לקבלת תוצאות בדיקה.

“התמורה בגין השירות תהא קבועה. עבור כל נבדק שעלות הבדיקה ממומנת ע”י המדינה, ישלם המשרד לספק סך של 38 ₪ (כולל מע”מ). התשלום הינו תשלום סופי עבור מתן השירות בכללותו, כולל ביצוע הדגימה, עלות הערכות וכל עלות נוספת הנדרש למתן השירות בכללותו”. [הערה: כל ההדגשות – במקור].