משרד הבריאות מודיע על כוונת התקשרות בפטור ממכרז התקשרות לביצוע בדיקות פולינג קורונה במעבדות קופת חולים

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה

שם הספק: נאוטק ביו בע”מ

מהות ההתקשרות: ביצוע בדיקות פולינג קורונה במעבדות קופת חולים

התחלת ההתקשרות: 14 בפברואר 2021; סיום ההתקשרות: 14 בפברואר 2022

היקף ההתקשרות המבוקשת: 35,100,000 ש”ח

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: ד”ר רותי ישי מנהלת המחלקה למעבדות, שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כותבת בין השאר בבקשה כי “שיטת פולינג מבחנות (איגום מבחנות במעבדה) מבוססת על ביצוע בדיקה אחת שמרכזת מספר דגימות רבות יחד. שיטה זו מאפשרת הגדלת הבדיקות במעבדה ובמקביל חוסכת שימוש בריאגנטים. השיטה מבוססת על אלגוריתמיקה מתקדמת המאפשרת ביצוע בדיקה אחת עבור מספר דגימות ללא צורך בחזרה על בדיקות כאשר הדיגום הוא חיובי (Single Stage Testing). קיימות שתי חברות שפיתחו מטריצה זו, אוניברסיטת בן גוריון בנגב (חברת Poold Diagnostics) וחברת LessTests.

השיטה יעילה עד לרמת תחלואה באוכלוסייה של כ- 7%. ניתן לייעל את העבודה ע”י שימוש במיון חכם של הדגימות. חברת NEURA היא החברה המסוגלת לבצע מיון זה.

במסגרת הפרוייקט נרכשו 12 רובוטים מתוצרת חברת טקאן המיועדים לפולינג ולהפקה, וכן פיתוח, אינטגרציה ופיתוח של כלל המערכות ה- LIMS בכל קופה למערך הפולינג, המיון ולרובוט עצמו.

הפרוייקט כלל את כל השלבים עד להטמעת היכול במעבדה. עד כה 4 רובוטים עברו הטמעה באופן מלא – מעבדה בסורוקה, מעבדה במאוחדת, 2 רובוטים בעתידים, ובטווח זמן של כשבועיים ימובצע עוד אתר במכבי. ההטמעה בשאר האתרים צפוייה להסתיים במהלך החודשיים וחצי הקרובים.

המטרות: תחילת שימוש מיידי ביכולות פולינג ומיון עבור 12 רובוטים כולל מתכלים ע”י שימוש בתקציב שאושר. הכנסת אופציה להמשך פעילות הפולינג”.

בסיכום הבקשה נאמר כי “התקופה האחרונה מצביעה על עלייה משמעותית בכמות הדגימות והבדיקות שנעשות במעבדות של קופות החולים והשימוש בטכנולוגיית הפולינג מעלה באופן מובהק את הקיבולת של כמות הבדיקות במעבדות. ישנם 4 אתרים שמוכנים לעבור בשלב המבצעי באופן מיידי ואחד יהי מוכן בעוד כשבועיים. הצפי הוא כי כל 12 הרובוטים יהיו מוכנים עד לסוף מאי. תזמון תחילת הפרוייקט הוא קריטי וכאמור מביא לחיסכון משמעותי. מכיוון שהמעבדות החלו להשתמש בטכנולוגיות הפולינג, חשוב לשמור על המומנטום ולהמשיך את רצף העבודה ולעבור לשלב המבצעי.

הערת עורך Read IT Now: ב- 23 באוקטובר 2020 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: התקשרות משרד הבריאות בפטור [לתקופה של כשנה, בהיקף של כ- 13 מיליון ש”ח] לרכש רובוטים וביצוע אינטגרציה שתאפשר ביצוע בדיקות קורונה בשיטות פולינג [איגום דגימות (pooling)] במעבדות קופ”ח.