משרד הבריאות מבקש לרכוש WhatsApp BOT: “כיום מפקדת ‘אלון’ פועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה ומניעת תחלואה מחודשת, תהליך החקירה האפידמיולוגית מהווה מרכיב מרכזי להשגת מטרה זו”; “בעקבות עלייה חדה בתחלואה נדרש לשלב פתרון BOT שיאפשר ביצוע חקירה טכנולוגית אוטומטית”

משרד הבריאות [חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית/אגף בכיר מערכות מידע ומחשוב] מפרסם (25.8.2021)  מכרז פומבי חדש (30-2021) לרכישת WhatsApp BOT. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 29 באוגוסט.

במסמכי המכרז נאמר כי “כיום, מפקדת ‘אלון’ פועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה ומניעת תחלואה מחודשת,  תהליך החקירה האפידמיולוגית מהווה מרכיב מרכזי להשגת מטרה זו. על מנת לעמוד ביעדי החקירות מבוצע שימוש במערכת ייעודית ‘אבן יסוד’ לצורך ביצוע ותיעוד החקירות, בעקבות עלייה חדה בתחלואה נדרש לשלב פתרון BOT שיאפשר ביצוע חקירה טכנולוגית אוטומטית כחוקר אוטומטי של מערכת ‘אבן היסוד’.

“מטרת המשרד היא לבצע התקשרות כדי לקבל שירות צ’ט בוט עבור ביצוע חקירות אפידמיולוגיות ובהמשך להרחיב לצרכים נוספים שידרשו בצוק העיתים או בימי שיגרה”.

בוט מוגדר במסמך המכרז כ”תוכנה המיועדת לאסוף מידע או לבצע פעולות בדרך של חיקוי שיח מול גורם אנושי”.

במכרז נאמר לגבי היעדים  כי “מאז פריצת הטלפונים הניידים והחכמים למרחב הציבורי והאישי, מתחוללת מהפכה תקשורתית של ממש המשפיעה על הרגלי שמירת הקשר בין נותן שירות למקבלו. משרד הבריאות אף הוא מקיים מגוון פעילויות המצריכות שמירה על קשר עם האזרח ומתאים עצמו למגוון טכנולוגיות התקשורת הקיימות לשם שימור הקשר לטובת האזרח. אחת מהטכנולוגיות הללו, בהן עושה משרד הבריאות שימוש זה מכבר, הינה מערכת דיוור באמצעות מסרונים, המהווה אמצעי אשר הינו בגדר סטנדרט מחייב. מערכות דיוור באמצעות מסרונים, תאפשר למשרד להמשיך ולבצע מגוון פעולות אל מול האזרח, לרבות אך לא רק – תזכור בדבר מועד תור שנקבע לקבל שירות, משלוח עדכונים אודות שירותים חדשים ואירועים מיוחדים, משלוח הודעות בדבר שינויים והקניית היכולת למעקב אחר סטטוס בקשות ומתן משוב”.

היעדים הם: “עדכונים אודות שירותים חדשים. תזכור למועד תור שנקבע לקבל שירות. שינויים. אירועים מיוחדים. סטטוס בקשות. קבלת משוב. יעדים נוספים בתחומי המכרז כפי שיוגדרו על ידי הגורם המקצועי באגף למערכות מידע ומחשוב”.

בין תנאי הסף המקצועיים: למציע 10 לקוחות פעילים, לכל הפחות, אשר כל אחד מהם שלח לפחות 200,000 מסרונים באמצעות המערכת המוצעת באחד הערוצים  במהלך השנים 2018-2021; למערכת המוצעת ממשק למשלוח מסרונים אל מול כל ספקי התקשורת הקווית והמובייל במדינת ישראל; למערכת תמיכה בשפות: עברית, אנגלית, ערבית, רוסית.

תקופת ההתקשרות הראשונה הינה בת 5 שנים, עם אופציה של המזמין להארכתה ל- 5 תקופות נוספות בנות שנה כל אחת, עד לכדי סך כולל של 10 שנים.