משרד הבריאות מבקש להתקשר התקשרות המשך בפטור ממכרז עם חברת HP [בהיקף של 27 מיליון ₪ לשנתיים]

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: 3 (29)

שם הספק: היולט-פקרד HP

מהות ההתקשרות: סיום ההתקשרות לתחזוקת מערכת נמ”ר (ניהול מערכות רפואיות); אין ספק אחר המחזיק בידיו את הידע האפליקטיבי והתשתיתי הנדרש לסיום העברת הידע וליווי קבלת האחריות של משרד הבריאות על מערכת נמ”ר.

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2016; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

היקף כספי: 27,140,000 ₪ כולל מע”מ

החלטה: טרום החלטת הועדה, פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: שירה לב-עמי מנהלת בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות כותבת בבקשה לפטור ממכרז כי מערכת נמ”ר מתוחזקת על ידי חברת HP בהמשך לזכייתה במכרז. משרד הבריאות מתכנן להביא לסיום את ההתקשרות לתחזוקתה של מערכת נמ”ר, ולהעביר את האחריות לגוף פנימי המנוהל באחריות המשרד עבור בתי החולים הממשלתיים. תהליך העברת האחריות מבוצע באופן מדורג, וגם לאחר העברת התחזוקה יידרש סיוע של הספק המחזיק בידע רב-שנים על המערכת על כלל רבדיה.

פטור זה הינו הכרחי  על מנת לאפשר פעילות שוטפת של בתי החולים, ומתן סיוע ותחזוקה כולל מהלכי ניטור וטיפול מנע בחומרה ובתוכנה. השירותים הנדרשים לתקופת ליווי סיום האחריות כוללים: המשך הפעלה של אתר מרכזי עד לבניית אתר חדש במשרד הבריאות, סיום פיתוח חבילות עבודה שמפתחת HP  במהלך 2015 והעבודה בגינם תסתיים במהלך 2016 והשלמת חבילות עבודה המצריכות ידע אפליקטיבי ייחודי, תחזוקת תשתיות נמ”ר ואוטולאב מונעת, פרואקטיבית ורצופה 24/7. בנוסף, מבקש המשרד להאריך את תוקפן של התקשרויות קיימות שנמצאות בעבודה וטרם הסתיימו עד לסיום הפעילות בפועל.

חברת HP מחזיקה בידיה ידע ייחודי על מערכת נמ”ר ולצורך העברת האחריות לידי המשרד, היא הספק היחיד המסוגל לספק בפועל את שירותי סיום התחזוקה הקיימת והעברתה למשרד הבריאות. מדובר על סיום הפעילות מול החברה וזהו סכום מינימלי שיבטיח את רציפות השירות לבתי-החולים, הקטנת סיכונים והעברה מסודרת של המפעילות מהספק HP למשרד הבריאות. אין ספק אחר המחזיק בידיו את הידע האפליקטיבי והתשתיתי הנדרש לסיום העברת הידע וליווי קבלת האחריות של משרד הבריאות על מערכת נמ”ר.