משרד הבריאות התקשר בפטור ממכרז לקבלת שרותי אבטחה למשלחת הישראלית המפעילה את בית-חולים שדה באוקראינה

וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות אישרה התקשרות בפטור ממכרז לקבלת שרותי אבטחה של חברת ק.ל.פ. גלובל בע”מ [KLP Global] עבור המשלחת הישראלית המפעילה את בית-חולים שדה באוקראינה [תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש]. היקף ההתקשרות הוא 3,868,800 ₪ לתקופה של חודשיים.

וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות [בראשות מנכ”ל המשרד פרופ’ נחמן אש ועימו היועמ”ש עו”ד דנה נויפלד וחשב המשרד רו”ח חסן איסמעיל].

“מדינת ישראל – באמצעות משרדי הבריאות והחוץ –  מוציאה משלחת להקמת בי”ח שדה באוקראינה. רמת אבטחת המשלחת גובשה ביום 15.3.2022 ע”י יורם רובינשטיין מנהל אגף הביטחון, מל”ל וביטחון משרד החוץ, ואושרה ביום 17.3.2022 ע”י שר החוץ. הסיכום התקציבי אושר ביום 19.3.2022 בלילה.

“לצורך אבטחת המשלחת נדרשת רכישת שירותים מחברה ישראלית ובמסגרתה הצבת מאבטחים ישראלים; שכירת רכבים לחירום לחילוץ המשלחת וליווייה; הצבת אמצעי מיגון פיסיים וטכנולוגיים ושירותים לוגיסטיים.

“ההתקשרות עם חברת KLP נערכה מתחילת המשימה ע”י המשרד כספק השירותים הלוגיסטיים באתר שנבחר. עם אישור ההחלטה לקביעת רמת האבטחה למשלחת, נדרשה התקשרות מיידית לנושא האבטחה.

“בשל הלו”ז הדחוף למשימה, החובה להיערך בטווח זמן של ימים והצורך בספק שלו יכולת מוכחת לספק את השירות באוקראינה ובפולין, הוחלט לעבוד עם חברת KLP שכבר מעורה בפרוייקט ומובילה אותו לוגיסטית.

“בנוסף יודגש כי אבטחה בחו”ל הינה התמחות החברה והובטחה יכולת לספק מאבטחים ישראלים ברמת מיומנות ייחודית גבוהה הנדרשת לעבודה בחו”ל. יש להבהיר כי כל פנייה לספקים נוספים הייתה מונעת בוודאות את האפשרות לעמוד בלו”ז שנקבעו ע”י ממשלת ישראל למשימה.

“כבר ביום 20.3.2022 יצא לשטח צוות ההקמה שכמובן שנדרשת אבטחתו כתנאי מקדים לכניסתו לאוקראינה. הצוות העיקרי להפעלת בית-חולים מתוכנן לנחות היום (21.3.20222) כך כלא קיימת שום חלופה ריאלית שתאפשר ביצוע המשימה כמתוכנן.

“בהתאם להצעת המחיר של החברה מיום 16.3.2022 (שעליה ניתנה הנחה של 7%) נשלחו מאבטחים ישראלים ברמת הכשרה מתאימה, לשירות 24/7 באתר, וכן רכבי חילוץ כנדרש.

“מקור תקציבי (לכל תקופת התקשרות בנפרד): משרד החוץ – 850,000 ₪, משרד ראש הממשלה – 1,720,000 ₪ ולפי ביצוע בפועל”.