משרד הבריאות הודיע על כוונת התקשרות עם מיקרוסופט לתחזוקה ואספקת מוצרים שונים מתוצרת Microsoft למרכזיים הרפואיים הממשלתיים [120 מיליון ₪ עד סוף 2027]

משרד הבריאות הודיע על כוונת התקשרות עם מיקרוסופט ישראל לתחזוקה ואספקת מוצרים שונים מתוצרת Microsoft למרכזיים הרפואיים הממשלתיים. המועד האחרון להגשת השגות הוא 15 ביוני 2022.

היקף ההתקשרות המבוקש [1.1.2022-31.12.2027] הוא 120,585,000 ₪.

בהודעת המשרד נאמר כי “חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים מבקשת להתקשר עם חברת מיקרוסופט (באמצעות אחד המשווקים שלה, שייבחר בהליך תחרותי) כספק יחיד, לפי תקנה 3(29) לתקנות חוק חובת המכרזים התשנ”ג – 1993, לעניין תחזוקה ואספקת מוצרים שונים מתוצרת החברה, הנמצאים בשימוש של המרכזים הרפואיים הממשלתיים.

“המרכזים הרפואיים הממשלתיים משתמשים במוצרי מיקרוסופט השונים במסגרת פעילותם השוטפת. השימוש במוצרים אלה נמשך במשך עשרות שנים, ומוטמע ישירות ועמוקות במערכות ליבה קריטיות, כמו גם במערכות תפעוליות אחרות רכש המוצרים על ידי החטיבה מבוצע כיום ישירות מול המפיץ תוך שימוש במודל שכירות.

“השימוש במודל השכירות מתבצע בחטיבה מזה שנים ובמהותו נועד להוזיל את היקף העלויות השנתיות של החטיבה ולאפשר שינוי בכמויות בהתאם לצרכי המרכזים הרפואיים, דבר שלא מתאפשר במודל רכישה חוזה בעלות. יובהר כי, הרכש של החטיבה אינו מתבצע בהתאם להסכם המחירים של החשב הכללי, שתנאיו מפורטים בהודעת התכ”ם 16.2.0.3 – אופן רכישת מוצרי מיקרוסופט.

“הבקשה מתייחסת לכלל מוצרי מיקרוסופט הקיימים במרכזים הרפואיים, חלק מהמוצרים הינם מוצרים המוכרים כייחודיים של חברת מיקרוסופט, ולחלקם קיימים מוצרים חלופיים. מוצרים אלה מוטמעים כיום במוצרי תשתית במערכות השונות של המרכזים הרפואיים, ומערכות נוספות נסמכות על מוצרים אלה.

“החלפת מוצרים אלה כיום, עלולה להביא לתקלות בפעולת המערכות של המרכזים הרפואיים ואף להשבתתן. החלפת המוצרים תביא להוצאות בלתי סבירות ולצורך פיתוח והטמעה של החלופות במערכות המבוססות כיום על מוצרים אלה, וזאת למול החלופה להמשך הסתמכות על מוצרים אלה ולשלם עבורם את עלויות התחזוקה בלבד”.