משרד הבריאות הודיע על כוונת התקשרות בפטור לצורך מכלול לקטיעת שרשרת הדבקה

משרד הבריאות הודיע על כוונת התקשרות בפטור עם אמן – ארגון ומדעי ניהול יועצים בע”מ [בהיקף 1,816,425 ₪ לחמישה חודשים (חודשיים + 3 חודשים אופציה)] לצורך מכלול לקטיעת שרשרת הדבקה.

בהודעה מ- 18.4.2023, עליה חתומים נועם ויצנר ראש המשל”ט הלאומי למאבק בקורונה וד”ר שרון אלרעי פרייס ראש חטיבת בריאות הציבור נאמר בין היתר כי “מדינת ישראל

בכלל ומערכת הבריאות בפרט מתמודדת עם פנדמיית הקורונה החל ממארס 2020. במסגרת התמודדות מדינת ישראל עם נגיף קורונה, הוקם משל”ט הקורונה של משרד הבריאות במטרה לייצר שיתופי פעולה ולהוות גורם מקצועי לביצוע תהליכי רכש וניהול מערך תפעול ולוגיסטיקה.

“במסגרת אחריות משל”ט הקורונה, התקשר משרד הבריאות על חברת אמן ארגון ומדעי ניהול יועצים בע”מ במסגרת מכרז 83/2020 – המכרז להפעלת ‘המכלול לקטיעת שרשרת ההדבקה’. החברה החלה לספק את שירותיה מ- 1.1.2021.

“חברת אמן סיפקה במהלך התקופה שירות מקצועי ואמין עם תפוקות שאיפשרו התמודדות מקצועית עם מגיפת הקורונה. כמו כן פעלו בשיתוף עם פיקוד העורף (פקע”ר) וגופי הבריאות השונים.

“ביום 15.1.2023 אישרה הממשלה החלטה להארכת תוקף פעילות המשל”ט עד ליום 31.3.2023. לצד זאת נערכה עבודת מטה על התייעלות המשל”ט והטמעת מערכי הקורונה במשרד הבריאות תוך בחינת היקפי התחלואה. בהמשך בוצעו התאמות למול המכלולים השונים במטה הקורונה.

“בהתאם סוכם כי המכלול ייערך עם מצבת עובדים של 10 אנשים, המשקף את תמונת המצב בחודש ינואר וזאת החל מיום 1.2.203.

“משל”ט קורונה אכן נסגר ב- 31.3.2023 אך לצד זאת משרד הבריאות ממשיך לתת מענה לאומי נדרש לקורונה תוך שימור מסויים של יכולות תחת יחידות המשרד האורגניות ולא כחלק מהמשל”ט.

“[…] החל מה- 1.4.2023 פועל המכלול תחת חטיבת בריאות הציבור. המכלול ממשיך ואוחז ביכולות של תכנון וניהול מרכזי של חיסון הקורונה (וכן פוליו ואבעבועות הקוף, לפי הצורך), ריצוף וניטור. בנוסף, המכלול מנהל את תחום האנטיגן כחלק מתפיסה של הסתכלות אחת ושלמה על מערך הניטור (אנטיגן ו- PCR). בנוסף, המכלול יכול לתת מענה לצרכים דומים אשר ייתכן ויעלו מחטיבת בריאות הציבור. בחודש אפריל 2023 מבנה המכלול עומד על 10 עובדים וזאת מתוך רצון לענות באופן מיטבי למשימת הניטור אשר תיקלט באופן מלא תחת המכלול וזאת חלף מפקדת אלון אשר נסגרה בסוף חודש מארס 2023.

“[…] בשל הצורך המיידי לקיים רציפות תפקודית במערכת הבריאות גם לאחר סגירת המשל”ט, ובהתבסס על הידע והניסיון הבלעדי שקיים ונצבר במכלול לקטיעת שרשראות ההדבקה בתקופת הקורונה, מבוקש לבצע התקשרות חדש מחודש מאי 2023 ואילך עם הספק בעבור מתן שירות בהרכב של 7 יועצים וזאת לתקופה של שלושה חודשים בתוספת חודשיים באופציה, ועד ליום 30.9.2023.

“במהלך תקופת ההתקשרות תיעשה הערכת מצב בחטיבת בריאות הציבור לגבי הצורך בהמשך פעילות המכלול, לרבות יצירת מכרז מותאם ועדכני לצרכי בריאות הציבור במציאות של ‘נרמול’ הקורונה […] בכל מקרה הכוונה היא לקדם מכרז מעודכן לצרכי חטיבת בריאות הציבור בתחומי הריצוף, הבדיקות והחיסון לעתיד לבוא”.