משרד הבריאות הודיע על כוונה להתקשרות: הכרה במד”א כספק יחיד לצורך הפקת פלסמה לטיפול בחולי קורונה עם מערכת חיסון ירודה

משרד הבריאות הודיע על כוונה להתקשרות: הכרה בארגון מגן דוד אדום (מד”א) כספק יחיד לצורך הפקת פלסמה לטיפול בחולי קורונה עם מערכת חיסון ירודה.

נעם ויצנר סגן ראש מטה קורונה [משל”ט קורונה] במשרד הבריאות כותב בהודעה על כוונת ההתקשרות כי “מדינת ישראל, כמו העולם כולו, עדיין מתמודדת עם נגיף SARS – Covid 19. כחלק מההתמודדות מחפש המשרד הבריאות כל העת דרכי טיפול בחולים או חיסון.

“בזמן האחרון מרבית הדבקות הקורונה בישראל הן בווריאנטים החדשים [1.1BQ1, BQ.]. הנוגדנים המונוקלונליים [נוגדנים חד-שבטיים] הקיימים בישראל ובכלל בעולם, אינם פעילים כנגד נגיפים אלו.

“לפיכך, נדרש לחדש את הפעילות אשר נעשתה בעבר להפקת פלסמות ממחלימי קורונה בווריאנטים האמורים, עבור חולים עם Persistent COVID.

“המדובר למעשה באיסוף של פלסמה מעשרות עד מאות מחלימים, לטובת הכנת מלאי מנות פלסמה לטיפול בחולים עם מערכת חיסון ירודה, שאין בעצם שום טיפול חלופי עבורם בשלב זה.

“נדרשת התקשרות עם ספק לטובת הפקת הפלסמות הנדרשות, אשר יועברו בהמשך לבתי החולים לטובת טיפול בחולי קורונה עם מערכת חיסון ירודה.

“בנק הדם של מד”א הינו היחיד אשר יש ביכולתו להפיק את הפלסמות, ולמשרד הבריאות ניסיון איתו במבצע קודם באותו העניין בתחילת התפרצות מגיפת הקורונה, לפיכך מגן דוד אדום הינו ספק יחיד בנסיבות העניין, הן ביכולות המקצועיות והן בזמינות ובדחיפות הנדרשת הכרוכה בפעילות זו”.