משרד הבט”פ ניהל קמפיין פרסומי שמטרתו הייתה “לחשוף את הציבור למערכת ה’הסכמון’ ולהסביר בצורה מיטבית את הצורך בשימוש במערכת כחלק מהמאבק הלאומי בקורונה והורדת התחלואה”

ביום רביעי, 27 באוקטובר 2021, קיימה וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת דיון בנושא הכרזת סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף קורונה החדש (הוראת שעה) (בידוד בפיקוח טכנולוגי) (תיקון מס’ 3).

פירסמתי בעבר מספר ידיעות באתר זה לגבי ה”הסכמון המשופר”, היישומון המופעל ע”י המשרד לביטחון הפנים לניטור ופיקוח על חבי בידוד בשל קורונה.

= = = = = = = =

ב- 23 באוקטובר 2021 דיווחתי כאן באתר כי “הממשלה תדון בישיבתה ביום ראשון (24.10.2021) באישור הכרזת סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף קורונה החדש (הוראת שעה)(בידוד בפיקוח טכנולוגי)(תיקון מס’ 3) – הארכת היישום בעוד 28 ימים.

מנוסח הצעת ההחלטה עולה כי למשרד הבריאות ידוע על כ- 95,000 מבודדים כיום ברחבי המדינה. ההחלטה עוסקת בהמשך השימוש ביישומון “הסכמון משודרג” ע”י משטרת ישראל לניטור ופיקוח על חבי בידוד בשל קורונה [ידיעות קודמות לגבי ה”הסכמון” פורסמו באתר זה בחודשים האחרונים וניתן לראותם בצורה מרוכזת כאן]. בעקבות הדיון האחרון שנערך בוועדת החוקה, חוק ומשפט – בה טען היו”ר ח”כ גלעד קריב כי כלל אינו מודע לקמפיין הסברתי לעידוד השימוש ביישומון מצד אזרחים – נאמר עתה בנוסח הצעת ההחלטה כי יתקיים קמפיין פרסומי ממשלתי בהיקף מיליון ₪ לגבי היישומון “הסכמון משודרג” לניטור ופיקוח חבי בידוד בשל קורונה.

עוד נאמר בהצעת המחליטים כי עלות פיתוח ההסכמון המשודרג מסתכמת בכ- 500 אלש”ח חד-פעמי ועוד 175.3 אש”ח לתפעול שוטף למשך תוקף ההחלטה.

= = = = = = = =

במסגרת הדיון בוועדת החוקה, הוצגה בהקשר זה מצגת ע”י דניאל בר דובר המשרד לביטחון הפנים.

מהמצגת עולה כי פלטפורמות הפרסום שנכללו בקמפיין התקשורתי כללו רשתות חברתיות (קידום ממומן בעברית ובערבית), תשדירים ברדיו, פרסום באנרים באתרי חדשות מובילים, פרסום מודעות בעיתונים מגזריים, מידע מקצועי באתר המשרד וראיונות בטלביזיה על מנכ”ל המשרד.

מטרת הקמפיין הייתה לחשוף את הציבור למערכת ה’הסכמון” ולהסביר בצורה מיטבית את הצורך בשימוש במערכת כחלק מהמאבק הלאומי בקורונה והורדת התחלואה.

באשר לנתוני הקמפיין הראשון (קמפיין אכיפה), הרי שלדברי המשרד לביטחון הפנים הוא הניב יותר מ- 28 מיליון חשיפות וכ- 70 אלף הקלקות. “אחוזי ההקלקה הגבוהים בכלל סוגי המדיה מעידים על עניין בקרב קהל היעד”.

באשר לקמפיין השני (ההסכמון) הרי שהקמפיין הניב יותר מ- 35 מיליון חשיפות וכ- 100 אלף כניסות לאתר. הקמפיין עלה במגוון אתרים במגזר הכללי, הערבי, הדתי לאומי והחרדי.

שלושה מסרי הקמפיין היו:

+ אישור ה”הסכמון” ימנע מחבי בידוד הגעה פיזית של שוטר למקום הבידוד;

+ המשטרה משתמשת באכיפה טכנולוגית לצד אכיפה פיזית;

+ ניטור המקום יהיה רק בעת לחיצה על הקישור וייפסק מייד בתום השימוש.

הקמפיין בפייסבוק הגיע בסך הכלל כ- 3 מיליון חשיפות ו- 15,206 הקלקות. “עלות הכניסה לאתר טובה בקרב שני המגזרים”.

באשר ל- Google Ads, הקמפיין הביא, לדברי המצגת, ל- 19.6 מיליון חשיפות. האתרים בהם היו הכי הרבה חשיפות: YNET, הארץ ומאקו.