משרד האנרגיה פירסם פנייה לקבלת מידע ועמדות בדבר אפשרות למכירה או השכרת קני תקשורת המהווים חלק מתשתיות הולכה וחלוקת הגז הטבעי

08:56 24.06.2022

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

משרד האנרגיה פירסם (23.6.2022) פנייה לקבלת מידע ועמדות בדבר אפשרות למכירה או השכרת קני תקשורת המהווים חלק מתשתיות הולכה וחלוקת הגז הטבעי. תאריך ההגשה האחרון הוא 1 באוגוסט 2022.

משה גראזי מנהל רשות הגז הטבעי כותב בפנייה כי “ביחד עם חלק ניכר מצינורות הולכה וחלוקת הגז הטבעי נפרשו גם קנים המאפשרים להשחיל סיבי תקשורת.

“בכוונת רשות הגז הטבעי לבחון את האפשרות לאפשר לבעלי רישיונות הולכה או חלוקה למכור או להשכיר קנים אלו לשימושי תקשורת.

“בחינה זו תכלול, בין היתר, ניתוח כלכלי והנדסי, השפעות אפשריות של המהלך על היבטי בטיחות ותיאום תשתיות, השלכות על העברת הנכסים למדינה בתום תקופות הרישיונות ועוד. הבחינה תבחן את טובת מערכות ההולכה ורשתות החלוקה, פיתוחן, אמינות האספקה, השירות לצרכן, תועלות משקיות שעשויות לנבוע מהמהלך והתייחסות להסדרים הנדרשים בתום תקופות הרישיון.

“יובהר, כי קני התקשורת שהונחו על-ידי בעלי רישיונות הם חלק ממערכת ההולכה או רשת החלוקה לפי העניין, אשר בהתאם לחוק משק הגז הטבעי ולרישיונות אינם ניתנים להעברה, לשעבוד או לעיקול, בכל דרך שהיא, אלא באישור בכתב ומראש, ובתנאים שייקבעו.

“כמו כן, יובהר, כי מכירה או השכרה של קנים אלו איננה אפשרית ללא אישור עיסוק נוסף לפי סעיף 14 לחוק משק הגז הטבעי.

“כחלק מביצוע הבחינה כאמור, בעלי רישיונות הולכה או חלוקה, חברות תקשורת ובעלי עניין נוספים, מוזמנים בזאת להעביר כל מידע או עמדה בנוגע לאפשרות למכירה או השכרת קני התקשורת כאמור”.