משרד האנרגיה פירסם סקירה בנושא השפעות רכבים חשמליים על רשת החשמל

משרד האנרגיה פירסם (4.2.2021) סקירה בנושא השפעות רכבים חשמליים על רשת החשמל.

“חדירה הולכת וגדלה של רכבים חשמליים מחייבת היערכות של משק החשמל. על אף שסך צריכת החשמל של הרכבים החשמליים אינה צפויה להיות גבוהה ביחס לסך הצריכה המשקית על פני השנה, יתכנו עומסים נקודתיים ברשת אספקת החשמל, בעיקר ברשת החלוקה, אם תתבצע טעינה במקביל של רכבים רבים בשעות ביקוש/עומס.

“למרות ההאצה הצפויה בחדירת הרכב החשמלי, שיעורי החדירה בשנים הקרובות אינם צפויים להיות משמעותיים עבור הרשת. משום כך, ישנו פרק זמן שמאפשר להיערך כראוי לחדירת הרכב החשמלי. גם רגולטורים בעולם כבר החלו לנקוט בצעדים.

“על מנת לוודא כי ישראל מוכנה לקליטת הרכבים החשמליים, משרד האנרגיה פועל יחד עם רשות החשמל וחברת החשמל לבחינת מוכנות רשת החלוקה באמצעות שימוש במודלים מתמטיים, הלוקחים בחשבון הסתברויות ותרחישי חדירה משתנים.

“הבחינה תאפשר לזהות אזורים בעייתיים כבר היום או כאלו הצפויים להיות בעייתיים בעשור הקרוב, כך שניתן יהיה לעבות אותם מראש.

“מלבד זאת, המשרד מבצע פיילוטים, בשיתוף חברת החשמל וחברות מהמגזר הפרטי, לבחינת השימוש במערכות ניהול טעינה ועמדות טעינה “חכמות”. מערכות אלו יוכלו לקבל קריאות ממנהל רשת החשמל בשעות ביקוש, לצורך הסטת צריכת החשמל לשעות שפל, וזאת כמובן בשילוב של אמצעים מוניטריים מתמרצים.

“יש לציין כי דרך העידוד והאמצעים טרם נקבעה והפיילוט הוא כרגע בגדר בחינה. הערכות מוקדמות ושימוש בטכנולוגיה מתאימה יסייעו למדינה להתמודד כראוי עם אתגרי חדירת הרכב החשמלי ויאפשרו הסרה של חסמים מעכבים מראש.