משרד האנרגיה פירסם מכרז פומבי למענקים להתקנת עמדות טעינה איטיות לטעינת רכבים חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב

משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/מינהל הדלק והגז פירסם (4.8.2022) מכרז פומבי למענקים להתקנת עמדות טעינה איטיות (AC) לטעינת רכבים חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 8.9.2022.

“הקול קורא, מפורסם כחלק מפעילות המשרד, ליישום היעדים להפחתת ובלימת גידול פליטות גזי חממה שמקורן בתחבורה, כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה 171 מיום 25.7.2021, בנושא ‘מעבר לכלכלה דלת פחמן’.

במסגרת קול קורא זה, הוקצה תקציב בסכום כולל של עד שמונה מיליון שקלים חדשים (8,000,000 ₪), לצורך מתן המענקים.

העמדה תאפשר תשלום בדרכים הבאות: אפליקציית תשלומים – חובה; אפשרות תשלום נוספת באחד מן האמצעים הבאים: כרטיס אשראי או שירות תשלום טלפוני.

למשרד שמורה הזכות לשנות את גובה המענק המקסימאלי של כל אזור וכן לשנות את סכומי גובה המענק תוך הסטת סכומי מענק מאזור לאזור וכן להגביל את הזכיה בכל אזור, והכל בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי. המשרד אינו מחויב לניצול התקציב כולו או חלקו.

יובהר כי הקול קורא מיועד לחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב בלבד. עוד יובהר כי, במסגרת קול קורא זה לא יינתנו מענקים לחניונים של חברות ומעסיקים המבקשים להציב עמדות טעינה לרכבים חשמליים עבור עובדיהם או עבור חברות המעוניינות להתקין עמדות טעינה בחניוני מעסיקים [הערה: ההדגשה – במקור].