משרד האנרגיה: מכרז להקמת עמדות טעינה במבנים המשמשים את הממשלה

הגוף המפרסם: משרד האנרגיה

נושא המכרז: מכרז להקמת עמדות טעינה במבנים המשמשים את הממשלה

מס’ המכרז: 128/2020

תאריך פרסום: 13 בספטמבר 2021

מועד אחרון: 26 באוקטובר 2021

הערות: משרד האנרגיה באמצעות יחידת המדען הראשי, בשיתוף עם מינהל הדיור הממשלתי, מבקש לעודד הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, במסגרת פעילותו למימוש החלטת ממשלה מס’ 2790 מיום 30.1.2011 והחלטת ממשלה 5327 מיום 13.1.2013, בהן הוחלט, בין היתר, על הפחתת התלות בנפט בתחבורה.

לפיכך, מפרסם בזאת משרד האנרגיה מכרז לצורך הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים במבנים המשמשים את הממשלה. במסגרת מכרז זה, ישלם המשרד על  הקמת עמדות הטעינה. התקציב המוקצה לקול הקורא עומד על 2,000,000 ש”ח  כולל מע”מ. פתיחת המעטפות ובחירת זוכים בכפוף לאישור לקיום תקציב לשנת 2020/21.

עמדות הטעינה יהיו בבעלות הבלעדית המלאה של משרד האנרגיה ומינהל הדיור הממשלתי.

התשלום יינתן עבור הקמת עמדות טעינה AC בהספק 22 ק”ו לשקע מסוג Type 2, באתר הטעינה, בשתי תצורות אפשריות: תצורת עמדת טעינה הכוללת שקע טעינה יחיד ותצורת עמדת טעינה הכוללת שני שקעי טעינה. התשלום לעמדה בודדת הוא עד 9,000 ש”ח (כולל מע”מ). התשלום לעמדה כפולה הוא עד 18,000 לש”ח (כולל מע”מ).

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, המשרד רשאי לבחור זוכה אחד או יותר, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, והוא איננו מתחייב למצות את סך התקציב המוקצה לקול הקורא. המשרד יהיה רשאי להרחיב את ההתקשרות עד לסכום של 2,000,000 ש”ח נוספים (כולל מע”מ) ככל וימצא תקציב נוסף בעתיד. ההחלטה האם להרחיב את ההתקשרות עם מי מהזוכים ובאיזה סכום, אם בכלל, נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של המשרד.

לשם זיהוי המשתמשים ומתן שירותי טעינה יציע המציע לפחות 2 מתוך אמצעי הזיהוי או התשלום הבאים, כאשר אחד מהם לפחות הוא זה המתואר בשני הסעיפים הראשונים להלן: יישומון סלולרי להזדהות בבלוטות’ או אמצעי אחר; צ’יפ (RFID); סריקת קוד QR שנמצא על עמדת הטעינה; עמדה עם מסופון בעל שפתיים מגנטיות לקריאת כרטיס אשראי; מוקד טלפוני שיפתח את העמדה מרחוק; ממשק WEB, נגיש לטלפונים ניידים; “דלקן” ברכב שיזוהה ע”י עמדת הטעינה.

המזמין יוכל לצפות במידע אודות סך צריכת החשמל ופרופיל השימוש, באפליקציה סלולרית או באתר האינטרנט של המציע במהלך החודש. מידע זה יוכל להיות מועבר גם למרכב”ה על בסיס ממשק שיהיה במערכת החיוב של המציע, במועד שינחה על כך המזמין. ככל שבמועד הגשת ההצעה לא קיים למציע ממשק זה הוא מודע לכך שאי פיתוח ממשק כזה במועד שיבקש המזמין יכול להוות עילה לפסילת זכייתו.

עמדות הטעינה יוקמו בהתאם לבקשת המשרד ומנהל הדיור, לפי המיקומים שימסרו לזוכים. עם זאת, יובהר כי המשרד אינו מתחייב להיקף עבודה מינימלי כלשהו, לרבות, התקנה של כלל העמדות בהם זכה המציע.

התשלום יינתן עבור כיסוי של עלות ההקמה של העמדה וחיבורה לתשתית החשמל של המבנה, וכן עבור כל הרכיבים הנלווים הנדרשים לצורך הפעלת העמדה כמפורט במכרז.

למען הסר ספק, עלויות של תכנון, ייעוץ, ניהול, פיקוח וכיוצא בזה לא יוכרו כהשקעה לעניין הסיוע. התשלום יינתן רק בעת  סיום הקמת העמדות.

עמדות הטעינה תוקמנה בחניונים המשמשים את דיורי הממשלה והמנוהלים או מושכרים, כולם או בחלקם, לשימוש מינהל הדיור הממשלתי או דיורי הממשלה בכלל חלקי הארץ. המיקום המדויק של העמדות יוגדר לזוכה באופן בלעדי על ידי המשרד ומנהל הדיור.

המשתתף מכיר בכך כי מדובר במספר רב מאוד של נכסים בעלי מאפיינים זהים (מבני משרדי ומתקני ממשלה). המשתתף מקבל ומודע כי לא יוכל לבקר בכולם ו/או במקצתם ואולם הוא נוטל על עצמו ועל אחריותו הבלעדית את כל ההנחות והערכות אשר ישלימו כל מידע שעשוי להיות לו למועיל וחיוני או שיוכל להשפיע בצורה כל שהיא על הכנת הצעתו והתקשרות בחוזה ואינו מפורט במסמכי מפרט זה.

המשרד יהיה רשאי אך לא חייב, לפרסם את רשימת הזוכים גם בטרם חתימת ההסכם עם הזוכים, ולפרסם כל מידע בנוגע לעמדות הפועלות במשך כל שנות הפעלתן לפי שיקול דעתו הבלעדי.

תנאי סף מקצועיים: המציע הקים לפחות 100 נקודות טעינה בישראל עד למועד הגשת הצעתו. על המציע לצרף להצעתו מסמך עם רשימת העמדות אותם הקים, כולל מיקומים.

תקופת ההתקשרות: ההסכם להקמת העמדות יהיה למשך 24 חודשים. במשך זמן זה יוכל המשרד לבקש מהזוכה להקים את העמדות בחניונים המשמשים דיורי ממשלה. יובהר כי המשרד רשאי להזמין את הקמת העמדות לאורך כל תקופה זו, גם אם הקמת העמדה בפועל תהיה לאחר מועד סיום ההתקשרות.

למשרד בלבד שמורה האופציה להאריך את תוקפו של ההסכם לעד 36 חודשים נוספים, במספר מועדים בהתאם להחלטת המשרד. זאת על פי הודעה מראש ובכתב של המשרד, ללא צורך בהסכמה מפורשת של היזם.