משרד האוצר/שע”מ: מכרז פומבי להקמת מערכת תשתיות משילות נתונים

משרד האוצר/רשות המיסים בישראל/שע”מ (שירות עיבודים ממוכן)/אגף DATA פירסם מכרז פומבי להקמת מערכת תשתיות משילות נתונים. המועד האחרון להגשת הצעות הוא 23 בפברואר 2023.

“ברשות המסים הישראלית מצטברים מיליוני נתוני מיסוי מדי יום, המיוצרים הן במערכות רשות המסים והן שמתקבלות מחוץ לרשות המיסים. נתונים אלו משמשים באופן הולך וגובר יחידות עסקיות רבות המשתמשות בכלי אנליטיקה, סטטיסטיקה, בינה מלאכותית ועוד על מנת להפיק מתוכם תובנות מיסוי למקבלי ההחלטות, שיפור הגבייה, השירות והאכיפה.

“על-מנת לתמוך בצרכים הולכים וגוברים אלו, המזמינה מבקשת לשפר את יכולותיה בתחום ניהול ומשילות הנתונים כדי לנהל את נכסי הדאטה אשר ברשותה, וכפועל יוצא מכך לסייע לצרכני המידע השונים באיתור ושימוש בנתונים אלו באמצעות ריכוז, חיפוש ותשאול המידע ממקום אחד, היכולת להשיג מידע טכני, תפעולי ועסקי אודות הנתונים, איכותם, סיווגם ומידת הפופולריות שלהם. היכולת לקיים דיון על מידע, לצפות בקשרים שבין המאגרים השונים, לבחון את תהליך זרימת המידע והשינויים שעבר בתהליך זה.

“כדי להשיג מטרות אלו, המזמינה מבקשת להקים מערך תשתיות משילות נתונים שבו יקבעו בין היתר, תהליכי העבודה עם הדאטה, המתודולוגיות לשימוש נכון בו, יבוצע קטלּוג של המידע, יוגדרו תהליכי ואופני הטיפול באיכות וחיבור הפן הטכני לפן העסקי כחלק ממילון מונחים ארגוני אחוד.

“מכרז זה יכלול, בין היתר, את השירותים הבאים: רכש/שכירות מוצרים ותחזוקתם; הטמעה ואינטגרציה של המוצרים הנרכשים במערך המחשוב של המזמינה והעברת הידע לעובדי המזמינה; הקמת מערכת ייעודית להצגת קשרי טבלאות, במערך המחשוב של המזמינה; שירותי סיוע טכני באמצעות בנק שעות אשר יירכש לפי הצורך.

“יודגש כי השירותים המבוקשים במסגרת מכרז זה הינם בתצורת On Premise כאשר מעבר עתידי לענן או למודל עבודה היברידי יתאפשר בכל שלב בעתיד.

“הזוכה שיוכרז במכרז יחתום על הסכם התקשרות עם המזמינה לתקופה של 24 חודשים כאשר למזמינה הזכות להאריך את תקופת ההתקשרות ב- 12 חודשים נוספים בכל מימוש, ועד ל- 60 חודשים נוספים. ובכפוף לקיום ואישור תקציבי ולאישור ועדת המכרזים של המזמינה.

“היקף ההתקשרות הצפוי הכולל הינו כ- 3,500,000 ₪ לא כולל מע”מ, בגין 24 חודשי ההתקשרות”.