משרד האוצר פירסם שתי כוונות התקשרות בפטור (נפרדות) לגבי מחשוב ענן

משרד האוצר פירסם בימים האחרונים שתי כוונות התקשרות בפטור (נפרדות) לגבי מחשוב ענן:

+ שירות אירוח באתר Med1 [מד 1 אי.סי.-1 (1999) בע”מ] לטובת תקשורת שרידה ומאובטחת לענן של AWS לתקופה של שלוש שנים: אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד האוצר אומר כי המשרד “התחיל בפרוייקט מול ענן של Amazon Web Services, AWS  במסגרת פרויקט נימבוס. על-מנת ליצור תקשורת עם AWS  במסגרת הפרוייקט יש צורך בחיבור ישיר ופרטי. MedOne  הינו, נכון לעכשיו, המיקום היחידי ממנו ניתן לבצע חיבור connect Direct לטובת החיבור הייעודי האמור ל- AWS.

“בהתאם לכך, מבקש כעת משרד האוצר להתקין תשתית גישור וחיבור לקו זה לטובת הפרויקט ולשם שמירה על תקשורת מאובטחת ושרידה כמצופה ממערכות התקשורת של המשרד.

“יובהר כי המכרז המרכזי הרלוונטי לשירותי אירוח כאמור אינו מספק מענה לחיבור הנדרש ל- AWS  ובשל כך ולשם מימוש פרויקט נימבוס יש צורך בשימוש בשירותי MedOne.

+ משרד האוצר/רשות המיסים בישראל/אגף מכס ומע”מ/אגף מערכות מידע הודיע על כוונת התקשרות עם בזק בינלאומי לשם הקמת חיבור Interconnect לענן של חברת Google לתקופה בת שנתיים: “לצורך יצירת חיבור בין הרשתות המקומיות לסביבת הענן של המכס יש צורך בהקמת חיבור Interconnect שמאפשר חיבור בין הרשתות. החיבור הנ”ל הכרחי לצורך התחברות למערכות משרדיות המוקמות בענן באמצעי חיבור מאובטח ישר מהרשת המשרדית ללא יציאה דרך האינטרנט. הספק היחיד במדינת ישראל שנותן את השירות המדובר הוא חברת בזק בינלאומי.