משרד האוצר: מכרז: תכנון והובלת ביצוע של תהליכי שיתוף ציבור בעבודת הממשלה

הגוף המפרסם: משרד האוצר – החשב הכללי – מינהל הרכש הממשלתי

נושא המכרז: מכרז: תכנון והובלת ביצוע של תהליכי שיתוף ציבור בעבודת הממשלה

תאריך פרסום: 11 ביולי 2013

מועד אחרון: 25 באוגוסט 2013

הערות: מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר מעוניין לקבל מידע מגורמים בעלי ידע וניסיון מקומי ובינלאומי, העוסקים בתכנון ובהובלת ביצוע של תהליכי שיתוף ציבור לרבות: ארגוני חברה אזרחית, מכוני מחקר, תאגידים, מומחים החוקרים את התחום. גופים אשר רואים עצמם כספקים פוטנציאלים בתחום שיתוף ציבור וכן יועצים ומומחים העוסקים בפיתוח התחום ובמחקר לגביו (שאינם רואים עצמם כספקים פוטנציאליים בתחום), מוזמנים לענות על ה-RFI ולהעביר מידע על כלי שיתוף ציבור, וכן מידע על הזדמנויות וצמתים מתאימים לשיתוף ציבור בעבודת הממשלה והתייחסות לתפיסת השיתוף המתפתחת בממשלה. כל זאת, על מנת להרחיב את בסיס הידע והמידע של הממשלה בנושא.

בהתאם לסעיף 3 להחלטת ממשלה 8204 מיום 01.20.22 בדבר “חיזוק יכולות המשילות, התכנון והביצוע של הממשלה הקובע: “להטיל על משרד ראש הממשלה, בתיאום עם השר המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור, לגבש מדיניות וכלים מסייעים למשרדי הממשלה בנוגע לאופן שיתוף הציבור בתהליכי תכנון וביצוע מרכזיים בתחומם, כפי שימצאו לנכון. זאת במטרה להגביר את מעורבות האזרח בנעשה במרחב הציבורי, לתרום לתהליכי קבלת החלטות, לשיפור ביצוע מדיניות הממשלה ולחיזוק הקשר והאמון שבין הציבור לממשלה”.

משרד ראש הממשלה שוקד בימים אלה על מיסוד תחום שיתוף הציבור בעבודת הממשלה. בכלל זה פועל המשרד לשם גיבוש מדיניות ממשלתית בנושא פיתוח “ארגז כלים” לשיתוף ציבורי-ממשלתי, גיבוש תהליכי ליווי והטמעה של התחום ביחידות הממשלה השונות ומיסוד שפה ועולם מושגים משותפים הנוגעים לתחום.

בימים אלו מנהל הרכש ומשרד ראש הממשלה בוחנים את הקשר שבין הפעלת השולחנות העגולים ותהליכי שיתוף ציבור המבוססים על מתודולוגיות אחרות מלבד שולחנות עגולים. גופים אשר רואים עצמם כספקים פוטנציאלים בתחום )שיתוף ציבור ו/או הפעלת שולחנות עגולים משרדיים) מוזמנים לענות על השאלון המצורף ולהעביר מידע על כלי שיתוף ציבור וכן מידע על הזדמנויות וצמתים מתאימים לשיתוף ציבור בעבודת הממשלה והתייחסות לתפיסת השיתוף המתפתחת בממשלה. כל זאת על מנת להרחיב את בסיס הידע והמידע של הממשלה בנושא. כמו כן מוזמנים בזאת יועצים ומומחים העוסקים בפיתוח התחום ובמחקר לגביו (שאינם רואים עצמם כספקים פוטנציאליים בתחום) להעביר מידע בכל הנוגע להזדמנויות ולצמתים מתאימים לשיתוף ציבור בעבודת הממשלה ולתפיסת השיתוף המתפתחת בממשלה.