משלחת בין-לאומית של שרי תקשורת ורגולטורים בכירים מרחבי העולם ביקרה השבוע בישראל

משלחת בין-לאומית של שרי תקשורת ורגולטורים בכירים מרחבי העולם התארחה השבוע בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בנגב במסגרת ביקורה בישראל.

בהודעה שפירסמה דוברות האוניברסיטה נאמר בין היתר כי “משלחת בין-לאומית של עשרות שרי תקשורת, מנכ”לי משרדי תקשורת, ורגולטורים בכירים מרחבי העולם התארחה באוניברסיטת בן-גוריון במסגרת אירוע ‘סייברטק’ שנערך השבוע באקספו תל אביב.

“המשלחת הגיעה לישראל ביוזמת משרד התקשורת לתוכנית מיוחדת בת שלושה ימים בנושא תקשורת בעידן הסייבר, ומשתתפים בה נציגים בין היתר מאוסטרליה, איטליה, ברזיל, גאנה, גרמניה דנמרק, יפן ועוד וכן בכירים מאיגוד הטלקומינציה הבינלאומי (International Telecommunication Union, ITU) האמון על התאמת פרוטוקולי התקשורת ברחבי העולם, בראשם דורין בוגדן-מרטין מנהלת הפיתוח של האיגוד.

היום הראשון של הביקור נפתח באוניברסיטת בן-גוריון, על-מנת ללמוד מקרוב על החדשנות וההישגים הישראליים בתחום הגנת הסייבר במשק התקשורת בכלל, ובפרט בהתמודדות עם האתגרים המשותפים לממשלות ולחברות בעולם בנושא אבטחת רשתות סלולריות בדור 5, לקראת פריסתן בארץ.

“במסגרת הביקור האזינו המשתתפים להרצאותיהם של חוקרים מובילים ממעבדות הסייבר של האוניברסיטה אודות אתגרי אבטחת המידע ברשתות מודרניות, הדור הבא של מתקפות הסייבר באמצעות סטרימינג, וכן נחשפו לפתרונות חדשניים שמפותחים כיום באוניברסיטה לטובת התמודדות עם האיומים.

“בנוסף, סיירה המשלחת גם בפארק ההיי-טק הסמוך ובמרכז השליטה החדש בתחום התקשורת במערך הסייבר הלאומי השוכן בפארק.

במהלך שלושה ימי הביקור ביקרה הקבוצה גם במאמן הסייבר המרכזי של אגף התקשוב וההגנה בסייבר בצה”ל הממוקם במרכז הארץ. בהודעה של אגף התקשוב נאמר בין היתר כי “במהלך הביקור שמעו האורחים אודות אתגרי הסייבר של צה״ל מפי רע”ן תב״ל, סא”ל א’, ובהמשך השתתפו בסיור במאמן הסייבר המרכזי של צה״ל”. לאחר מכן ביקרה המשלחת בחברת סייבר-ארק (Cyber-Ark) ובמתחם חפציבה של חברת החשמל בישראל (חח”י) שם ממוקמת חברת Cyber Gym.

הערת עורך Read IT Now: אתר זה היה האתר הראשון בארץ לפרסם את דבר שיתוף הפעולה בין חח”י לבין חברת סייבר ג’ים. ידיעה ראשונה בנושא זה פורסמה באתר זה בינואר 2013  (כאן). ידיעות נוספות לגבי סייבר ג’ים ניתן למצוא כאן. הידיעה האחרונה שפירסמתי לגבי סייבר ג’ים – כאן.