משלוח מנות פורימי

13:54 08.03.2023

קטגוריות: כללי

תגים: ,

כמה רבעונים יש בשנה אחת?

כבר כתבתי על כך שמסיבה לא ברורה, מאז 18.7.2022 לא פירסם משרד התקשורת – בניגוד להרגלו בעבר – כל מידע באתר חופש המידע הממשלתי. המידע האחרון שפורסם הוא דו”ח התקשרויות רבעוני לרבע השני של שנת 2022. מאז כלום.

פנייה אל דוברות משרד התקשורת בנושא זה בעבר (לגבי יחידת חופש המידע במשרד)  – לא נענתה. כנראה שהיו עסוקים שם בדברים אחרים שלא יכלו לענות.

ב- 1.2.2023 התפרסם לפתע מידע חדש: דו”ח התקשרויות רבעוני לרבע הרביעי של שנת 2022.

כלומר, מה שיש שם היום הוא דו”חות התקשרויות לרבע הראשון, לרבע השני ולרבע הרביעי של שנת 2022. המוצא הישר שימצא את דו”ח הרבע השלישי של שנת 2022 מתבקש להחזירו למשרד התקשורת או ליחידת חופש המידע הממשלתי במשרד המשפטים.

די להסתה! די להסטה!

ב- 21.10.2022 פירסמתי ידיעה כאן באתר זה כשבסופה כתבתי: “יש, לדעתי, להצטער על כך שדווקא אגף תשתיות מדינה קריטיות בגוף ממשלתי בארץ כותב על “הונאת מקלטי ה- GPS   בכלי השייט, על מנת להסית אותם ממסלולם לטובת ביצוע זממם” כשהכוונה הייתה, מן הסתם, על “הסטת כלי השייט ממסלולם”. מה יותר קריטי מההבדל הזה?  יש, לדעתי, גם להצטער על כך שגוף ממשלתי בארץ אינו יודע להבדיל בין השניים ואף הוא [בדומה למערך הסייבר] כותב על “הסתה” של כלי שייט ממסלולם”.

לאחרונה טיפלתי במסגרת העבודה על האתר בכתב תביעה שבין היתר נכתב שם: “[…] משנודע לבעלי ומנהלי התובעות [טעות: צריך להיות לדעתי – הנתבעות] כי בכוונת התובעות להגיש תביעה ייצוגית נגדם, הסיטו הם את עובדי הנתבעת 1 כנגד התובעות […]  בשל התנהלות פסולה של בעלי ומנהלי הנתבעת 1 והסטת עובדים כנגד התובעות”.

די להסתה! די להסטה! ואם אתם לא יודעים את ההבדל, תקדישו כמה שניות לבדוק בגוגל.

קצת התבלבלו במזכירות הממשלה לגבי מועד ישיבת הממשלה הבאה

ביום רביעי, 22.2.2023, במהלך היום פירסמה מזכירות הממשלה הודעה לגבי סדר היום של ישיבת הממשלה הבאה. יודגש כאן כי בדרך כלל הודעות מעין אלה מתפרסמות בימי חמישי או שישי לקראת הישיבה הבאה שתיערך ביום ראשון שלאחר מכן.

בתחילה התפרסם במספר מקומות כי הישיבה (מס’ 10) תיערך אכן ביום ראשון 25.2.2023 והיא תעסוק בתוכנית הכלכלית של הממשלה.

אלא שלאחר מכן מישהו שם לב שישיבת הממשלה בכלל מתוכננת להיערך למחרת היום, ביום חמישי, 23.3.2023, [ולא ביום ראשון 25.3.3032] והיה צורך לעדכן את כל הפרסומים.

אגב, ברשותי צילומי מסך של הפרסומים לגבי המועדים השונים של אותה ישיבת הממשלה, למקרה שמישהו יטען שאיני מפרסם מידע נכון].

כמה “סופים” יש לשנה אחת?

ב- 21.1.2023 פורסמה ידיעה באתר News1 של יואב יצחק שכותרתה: שופרסל תטמיע בינה מלאכותית בעגלות הקנייה.

בכותרת המשנה של הידיעה נאמר כי “עד לסוף הראשון של השנה”. רק בידיעה עצמה נאמר כי מדובר עד סוף הרבעון הראשון של השנה.

על הסכין

סריקות אחר חשוד שנשא סכין לחד מחנה שמשון בצפון“. מן הסתם הכוונה היא ליד מחנה שמשון בצפון.

■  באתר הספורט ONE פורסם בדצמבר 2022 כי משפחתו של שחקן הפועל ת”א נפלה אף היא קורבן לאחד ממקרי ההתעללות של גננות/סייעות בילדים פעוטים. בסיום ההודעה הוסיפה מערכת האתר ONE את המשפט: “אנחנו מקווים שיימצא הדין ומוסרים חיבוקים למשפחת ביטון בשם כל המערכת!”.

ואנחנו מוסיפים לדברים הללו כי אם יימצא הדין, יש סיכוי טוב שגם ימוצה הדין.

ובהקשר למיצוי הדין/למציאת הדין: ב- 30.11.2022 פורסמה ידיעה ב’כאן’ תאגיד השידור הישראלי בעקבות הפיגוע בירושלים וראש ענף המבצעים במג”ב סנ”צ עודד אפללו צוטט בידיה הכתובה כאומר ש “בימים הקרובים יגיעו לכלכ אחד ואחד שהיה מעורב באירוע וימצאו איתו את הדין”.

■ ב- 7.12.2023 פורסמה ידיעה באתר News1 של יואב יצחק שכותרתה: דרמה ברכבת – נוסע שלקה בהתקף לב במהלך נסיעה.

בסיום הידיעה נאמר כי “צוות תחנת הרכבת נתניה בראשות מנהל התחנה נערך לקליטת הנוסע והכין מבעוד מועד את המפעם (דפיבלירטור)”.

אכן דרמה, אבל הכיתוב הנכון צריך להיות דֵּפִיבְּרִילָטוֹר ובעברית – מַפְעֵם.

■ ב- 22.11.2023 פורסמה ידיעה באתר News1 של יואב יצחק על הרכב הממשלה המסתמן. לצורך הידיעה הוקמה גם מפלגה חדשה בשם “הליגוד”.

ב- 11.11.2022 פורסמה באתר ההוא ידיעה שכותרתה: גורמים בגוש נתניהו: הקאיפה לסיים המו”מ בשבוע הבא – יומרנית. אכן זו יומרנות לגבי ה”קאיפה”; יש להניח שהכוונה האמיתית הייתה למלה ‘שאיפה’.

ב- 6.11.2022 העליבו באתר News1 את חכ”ל יאיר גולן וכתבו כי “בראיון רדיו תקף גולם את יו”ר מרץ, זהבה גלאון”.

■ ב- 26.9.2022 פורסמה ידיעה באתר News1 של יואב יצחק שכותרתה: אפרת שחם מלינה, בשם האב.

הכוונה היא לאפרת שחם, בתו של קצין המשטרה המורשע ניצב (בדימוס) ניסו שחם.

אלא שב- News1 התבלבלו במקצת ולפחות במקום אחד הם פירסמו את תמונתה של הבת כשמתחתיה מופיע השם “אפרת ניסו“. האם למעשה התכוונתם ל’אפרת שחם’?

שופט או שופטת?

ב- 30.1.2023 פורסמה ידיעה ב”ישראל היום” ידיעה שכותרתה: הסנדלר הולך יחף: 5 חודשי עבודות שירות לפקחית שחנתה בניגוד לחוק ותקפה נהג שהעיר לה. באחת הפיסקאות באותה הידיעה נאמר כי “השופט זוהר דיבון סגל, ציינה בהחלטתה” ואילו בפיסקה אחרת באותה הידיעה עצמה נאמר כי “השופטת דיבון סגל התייחסה לעבודה שהאישה” [טעות: צריך להיות ‘לעובדה’]. לפי אתר הרשות השופטת, אכן מדובר בשופטת ולא בשופט.

ועוד טעויות ב- News1

בידיעה שכותרתה העליון: לקוחותיו של [עו”ד אביעד] ויסולי השחיתו את זמנו של בית-המשפט, נאמר כי “[…] ההתנגדויות נדחו וברון דחה את הבקשה לערעור”. ויודגש כי לא מדובר בשופט ברון אלא בכבוד השופטת ענת ברון.

בידיעה אחרת נאמר כי “בהקלטות בלעדיות שנחשפו בכן חדשות” הכוונה כמובן היא ל’כאן’ חדשות, תאגיד השידור הישראלי.

העתיד כבר כאן?

במעריב דיווחו ב- 26.1.2023 כי “העתיק כבר כאן: איכילוב ופרטנר יאפשרו ייעוץ עם רופא מומחה מרחוק באמצעות משקפי מציאות רבודה“. יש להניח שהתכוונו לכתוב ש’העתיד כבר כאן’.

הערכה או הארכה?

מספר פעמים בשנה אני פוקד את בית-העלמין חולון בת ים לביקור קברי קרובי משפחתי. בביקור האחרון משך את תשומת ליבי הכיתוב “כבד את אביך ואת אימך למען יעריכון ימיך”.

במקור נאמר כמובן: כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר השם נֹתֵן לָךְ.