משטרת ישראל (מ”י): מכרז לרכישת מערכת לניהול מעבדות מז”פ – LIMS

10:13 02.12.2015

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים: ,

הגוף המפרסם: משטרת ישראל (מ”י)

נושא המכרז: מכרז לרכישת מערכת לניהול מעבדות מז”פ – LIMS

מס’ המכרז: 100/2015

תאריך פרסום: 30 בנובמבר 2015

מועד אחרון: 9 בפברואר 2016

הערות: הלקוח של המערכת הוא משטרת ישראל אשר מנהלת ומובילה כחלק מאחריותה את פעילות אכיפת החוק במדינת ישראל. משתמשי המערכת כוללים את מומחי ומנהלי המז”פ וגם יחידות משטרה אחרות אשר על-פי תפקידם והרשאתם מזינים ומקבלים מידע מהמערכת באמצעות ממשקים.

מז”פ הינו הגוף שינהל את מערכת הלימס,  ישתמש בה ויפיק ממנה את התוצרים הצפויים; מז”פ הינו הגוף המקצועי ובעל הסמכות בכל ההיבטים התהליכיים של המערכת ומוביל מקצועית גם בשלבי התכנון של הפרויקט.

ראוי להדגיש כי מז”פ צברה ניסיון רב בשנים האחרונות ביישום מערכת לניהול פעילות המעבדות אשר אופיינה על-ידה ופותחה באחריותה. את הידע והלקחים שנצברו, משטרת ישראל מתכוונת ליישם בהקמת המערכת החדשה.

המערכת תתמוך בהשגת מספר יעדים טקטיים אשר משרתים את היעד האסטרטגי ופרוייקט זה הוא כלי מרכזי ועיקרי להשגתם:  שיפור ניהול המידע הפורנזי כחלק מתיק החקירה השלם; העצמת היכולת ליצור במהירות קשר בין חשוד לבין מוצגים שנתפסו בזירת העבירה;  שיפור יכולת החוקרים לקבל מידע מקיף על חשוד בהקשר לזירות עבירה שונות; ניהול מסודר,  עקבי ומלא של שרשרת המוצג כתשתית ראייתית מרגע קבלת מוצג במז”פ ועד החזרתו ליחידה; שילוב תהליכי בקרה ואבטחת איכות המותאמים לתקן ISO 17025 ולנהלי בקרת והבטחת האיכות הנהוגים במשטרת ישראל; הקצאת משאבים בראיה מערכתית של עומסים על פי צרכים מבצעיים משתנים; שיפור התקשורת הניהולית והמקצועית עם לקוחות המעבדות; ביצוע תהליכי העבודה במעבדות בסביבת עבודה אחודה ונוחה המבוססת על גישה מתקדמת בהנדסת אנוש וממשקי אדם מחשב;  בניית תשתית גמישה שתאפשר התפתחות המערכת והתאמתה לשינויים ותמורות בעולם הפורנזי ודרישות אחרות של מי;  הוספת נדבך למערכת מידע כלל ארגונית שתאפשר שליפת המידע המצטבר ושילובו למאגר כולל אמת ארגונית אחת;  הכנת תשתית לשילוב פעילות חוקרי הזירה כחלק בלתי נפרד מהמערכת.

כיום פועלת במז”פ מערכת ניהול מידע שפותחה בסביבת מג’יק אך היא נבנתה ללא איפיון מסודר וללא ראיה מערכתית לטווח ארוך, היא אינה תומכת במימשקים לניהול כל ציוד המעבדות ושילובו המלא בתהליכי עבודה, המימשקים למערכות פנים משטרתיות פותחו בטכנולוגייה שאינה נותנת מענה שלם לדרישות וכי תמיכה במערכת הקיימת היא מורכבת ויקרה בין היתר כיוון שלא פותחה בסטנדרטים ובכלים המקובלים במנ”ט.

הנתונים שנצברו בבסיסי הנתונים של המערכת הקיימת הם חיוניים להמשך תפקוד תקין של המז”פ במערכת החדשה בה יושם דגש חזק על גישה ושימוש במידע הקיים במערכת הישנה שפועלת עד כה.