משטרת ישראל מבקשת להתקשר בפטור ממכרז עם סלברייט בהיקף של 24.1 מש”ח ₪ ל- 3.25 שנים ; המוסד לביטוח לאומי מבקש לחדש רישיון ותמיכה למוצר שנרכש בעבר מסלברייט

משטרת ישראל פירסמה כוונת התקשרות בפטור ממכרז עם חברת סלברייט מובייל סינכרוניזיישן בע”מ לצורך רישוי לתוכנות חברת סלברייט.

היקף ההתקשרות המבוקש הוא 24.1 מיליון ₪ לתקופה שמ- 1.12.2021 ועד 1.3.2025. רפ”ק אבי בן-נביא ק’ זירה טכנולוגית (זי”ט) ומצלמות גוף באגף לחקירות מודיעין/חטיבת החקירות/מדור סיוע חקירתי כותב בכוונת ההתקשרות כי “חברת סלברייט מספקת שירותים שונים בתחום מיצוי מידע פורנזי ואנליטיקה ממרבית סוגי מכשירים הדיגיטליים בהם אגור מידע”.

ב- 9 ביולי 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה על כוונת התקשרות של מ”י עם סלברייט [הידיעה כוללת גם קישורים לידיעות קודמות בנושא זה שפורסמו באתר].

■ בנפרד הודיעה המשטרה על כוונת התקשרות בפטור ממכרז עם ישות ניהול והשקעות בע”מ לצורך תוכנה לניהול שירותי המרות מטבע. במסמך ההתקשרות המתוכננת כותב רפ”ק ירון שטרן ר’ חו’ כוחות משימה באגף לחקירות ומודיעין/חטיבת החקירות/מחלקת חקירות/מדור אכיפה כלכלית כי “בניהול חקירות הלבנת הון עלה פער של היחידות בניתוח תנועות חשבוניות של נותני שירותים פיננסיים [צ’יינג’ים].

“כפיתרון מבצעי הוחלט על רכישת מחשבים והתקנת תוכנות של הספקיות המובילות בארץ בניהול צ’יינג’ים כך שיחידות התופסות נתונים בצ’יינג’ים יוכלו לנתח את הנתונים ביעילות ובמהירות, באמצעות התוכנות הקיימות בשוק.

“נעשה סקר שוק לבדיקת התוכנות הקיימות בארץ המשמשות את הצ’יינג’ים ועלה כי יש מספר תוכנות בשימוש השוק, שבכוונת המשטרה לרוכשם בתלות בתקציבי המשטרה:

[…] משטרת ישראל הנלחמת בהלבנת ההון, נדרשת להפעיל כלים לניתוח מידע שנאסף מצ’יינג’ים במהלך חקירות מורכבות של הלבנת הון, ולצורך כך נדרש לרכוש את התוכנות הקיימות בשוק על מנת לסייע בניתוח החומרים הנאספים מהצ’יינג’ים.

“אין חברות אחרות בישראל המספקת את תוכנת ישות [תוכנת  “ישות” – התוכנה לניהול שירותי מטבע/תוכנה לניהול צ’יינג’ים של חברת ישות ניהול והשקעות בע”מ], ומבחינה זו החברה הינה ספק יחיד.

= = = = = = = = = = = =

בתוך כך, ב- 17 בנובמבר 2021 פירסם המוסד לביטוח לאומי הודעה בדבר כוונתו להאריך התקשרות בפטור ממכרז עם חברת סלברייט. בהודעת המב”ל נאמר כי הוא “מעוניין בהתקשרות עם חברת CELLEBRITE לצורך חידוש, רישיון ותמיכה למוצר  UFED Touch שנרכש בעבר מחברת CELLEBRITE. המדובר במוצר המשמש להעתקה ושחזור מכשירי טלפון סלולריים ומחשבים”.

= = = = = = = = = = = =