משטרת ישראל: בקשה לקבל מידע (RFI) והדגמה (RFD) של טכנולוגיית סלולר דור רביעי לכוחות ביטחון הציבור

הגוף המפרסם: משטרת ישראל/מטא”ר/מנ”ט/מחלקת קשר אלקטרוניקה ומחשבים

נושא המכרז: בקשה לקבל מידע והדגמה של טכנולוגיית סלולר דור רביעי לכוחות ביטחון הציבור

תאריך פרסום: 20 בפברואר 2014

מועד אחרון: 15 במאי 2014

הערות: משטרת ישראל מפעילה כיום מערכת קשר מבוססת תקני APCO P-25 אשר סופקה ומתוחזקת באמצעות חברת מוטורולה ישראל, כמערכת הקשר העיקרית שלה ושל כוחות בטחון והצלה נוספים (מערכת תקשורת דיגיטלית – פרוייקט ניצן). במקביל, משתמשת המשטרה בטלפונים סלולריים וכן מפעילה ציוד תקשורת נייד מסוגים שונים על גבי תשתיות של מפעילי סלולר מסחריים.

ארגוני תקינת התקשורת לכוחות בטחון והצלה (כדוגמת TETRA, APCO) רואים בטכנולוגיית LTE-A את הטכנולוגיה העתידית התקנית עבור “מגיבים ראשונים”. אולם, עד כה, הטכנולוגיה לא הבשילה דייה, הן בהיבט התקן והן בהיבט הציוד בהתאמה מלאה לכלל דרישות גופי הביטחון וההצלה ובמיוחד גופים מגיבים ראשונים. משטרת ישראל בוחנת את המגמות וההתפתחויות העולמיות של מערכות LTE-A בהיבט הטכנולוגיה והתקינה ובמיוחד בהיבט של כוחות בטחון והצלה, בדגש על יכולת השילוביות אל מול מערכת “ניצן” ואל מול מערכות מידע, סנסורים ואמצעי תקשורת נוספים של משטרת ישראל ושל המגיבים הראשונים.

מטרת בקשה זו: לימוד יכולות הטכנולוגיה, המשמעויות לפריסת מערכת בארץ, ההשפעה על תחום התדרים תוך הדגמת היתרונות המבצעיים שיושגו מהקמת רשת תקשורת סלולרית ניידת פרטית בתקן LTE-A על פי התקדמות הגרסאות של ארגון 3GPP. זאת על-מנת לאפשר ניידות מידע בין כוחות משטרת ישראל, תוך דגש על העברת חוזי וחיבור נתונים מאובטח לרשת הארגונית. כמו כן שיתופיות מידע בין כוחות המשטרה לגורמים חבירים וכוחות ביטחון והצלה, תוך הצגת היישומים על מערכות קיימות, בצורה מאובטחת ואמינה ומימוש שליטה ברמת שירות משתנה על פי הצורך למשתמשים, ליישומים ולמרחב הגאוגרפי.

בהחלטת ממשלה מספר הגנ/8 מתאריך 18 ביוני 2012 סוכם כי תוקם ועדה בין-משרדית בראשות המשרד לביטחון פנים והמשרד להגנת העורף אשר תבחן חלופות להקמתה של מערכת שליטה ובקרה לאומית לעורף. משטרת ישראל/מנ”ט/מק”ש הייתה שותפה מובילה בדיוני הועדה תוך דגש על טכנולוגיה, תפיסה מבצעית (בשיתוף מחלקת מבצעים) וכן בתחום התדר. בקשת משטרת ישראל לקבלת מידע מוקדם וביצוע הדגמה כמפורט במסמך זה היא באישור יושב ראש הועדה מטעם המשרד לביטחון הפנים.