משחקי החורף 2022 בבייג’ין סין: ספורטאים מארה”ב, בריטניה, קנדה והולנד שישתתפו במשחקים הונחו להשאיר את הטלפונים הניידים שלהם בבית

במספר כלי תקשורת דווח לאחרונה כי רשויות הספורט בארצות הברית [United States Olympic & Paralympic Committee], קנדה, בריטניה [British Olympic Association], אוסטרליה [Australian Olympic Committee], הולנד [Dutch Olympic Committee, NOCNSF] ומדינות נוספות יעצו לספורטאים שלהן, הצפויים להשתתף במשחקי החורף האולימפיים [XXIV Olympic Winter Games] בבייג’ין שייפתחו ב- 4.2.2022, להשאיר את הטלפונים הניידים שלהם בבית ולא להביאם לסין עימם.

זאת משיקולים של אבטחת מידע וכדי למנוע ניסיונות לניטור באמצעים טכנולוגיים של המכשירים הסלולריים והמחשבים הניידים של הספורטאים ושל מלוויהם למשחקים בסין.

במקום זאת מייעצים לספורטאים להשתמש במכשירים disposable/“burner” phones או להשתמש במכשירים חדשים שטרם נעשה בהם שימוש ולא הועתקו אליהם פרטים ממכשירים קיימים בשימוש עד כה.

במסגרת הייעוץ הטכנולוגי האמריקני גם הוצע לספורטאים להשתמש ב- Virtual Private Networks, VPNs. עוד הוצע לספורטאים שמייד לאחר סיום המשחקים ימחקו כל מידע שנאגר במכשירי הטלפון הניידים שלהם.

העיתון הסיני  The Global Times בתגובה טען כי הוועד האולימפי ההולנדי רק מקדם בדברים אלו תעמולה אנטי-סינית. לדברי העיתון הדברים מתבססים על חדשות כזב, בורות ומעשים שהמערב עצמו עושה.

יצויין כי ארה”ב ואוסטרליה כבר הודיעו כי רק ספורטאים ישתתפו במשלחותיהן למשחקים בסין ולא נציגים דיפלומטיים בשל חרם דיפלומטי מצידן.