משחקי החורף 2022 בבייג’ין סין: הוועד האולימפי הבינלאומי דוחה טענות של Citizen Lab בדבר חור אבטחה בתחום הפרטיות ביישומון MY2022 Olympics הסיני

הוועד האולימפי הבינלאומי ((International Olympic Committee דוחה טענות של Citizen Lab (שבבית-הספר Munk לעניינים עולמיים ולמדיניות ציבורית/אוניברסיטת טורונטו, קנדה) בדבר חור אבטחה ביישומון  MY2022 Olympics הסיני. היישומון מיועד לכל המשתתפים במשחקי החורף האולימפיים [XXIV Olympic Winter Games] בבייג’ין שייפתחו ב- 4.2.2022.

ב- Citizen Lab טענו בתחילת השבוע כי ביישומון קיים “פגם פשוט אך הרסני” אשר בין היתר גורם לפגיעויות בכל הנוגע לפרטי הדרכון, נתונים דמוגרפיים והיסטוריה רפואית ונסיעות בעבר הנכללים בטפסי הצהרות בריאות. בנוסף, היישומון מאפשר למשתמשים לדווח על תוכן “רגיש מבחינה פוליטית”.

ב- Citizen Lab טענו  עוד כי היישומון פוגע לכאורה ב- Google’s Unwanted Software Policy, בהנחיות Apple’s App Store ואף בחוקיה של סין עצמה ובסטנדרטים הלאומיים במדינה בכל הנוגע להגנות השמירה על הפרטיות.

בתשובה לפנייה של האתר ZDNet הגן הוועד האולימפי הבינלאומי על היישומון והפחית בחשיבות חומרת הנושאים עליהם מצביע ה- Citizen Lab. דובר מטעם הארגון הצדיק את חורי האבטחה של היישומון באומרו כי בשל מחלת קורונה, “צעדים מיוחדים” ננקטו כדי “להגן על משתתפי ה- Olympic/Paralympic Winter Games Beijing 2022 וכן על העם הסיני”.

* יצויין כי ה- Citizen Lab היה מעורב בחשיפת השימוש בתוכנת הריגול הישראלית Pegasus של חברת NSO Group.

** כלי התקשורת הראשון לדווח על נושא הבעייתיות של היישומון הסיני היה אתר החדשות הגרמני Deutsche Well [קיראו כאן ו- כאן].