משהת”ק מגדיר זאת כ”הפרה קלה בנסיבות ביצועה”: “חב’ דואר ישראל לא סיפקה חלוקת דואר תקינה במשך כשנתיים עבור כ- 80 בתי אב ביישוב שלומי ולא מצאה חלופה ראויה להיעדר חלוקת דואר תקינה”

משרד התקשורת הודיע (12.9.2021) על הטלת עיצום כספי על חברת דואר ישראל בע”מ בגין הפרת הוראת הרישיון הכללי בעניין חלוקת דואר בשכונת יערית בשלומי.

בהודעת משרד התקשורת לעיתונות נאמר כי “המנהלת הכללית של משרד התקשורת [לירן אבישר בן-חורין] הטילה עיצום כספי על חברת דואר ישראל בסכום כולל של 14,005 ₪, וזאת בשל הפרות הוראת סעיף 1.1 ו- 1.2  של נספח ב’ לרישיון הכללי לחברת דואר ישראל בע”מ למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים שעניינם חלוקת דברי דואר.

“סעיף 1.1  בנספח ב’ לרישיון הכללי לחברת דואר ישראל בע”מ למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים קובע כי ‘בעל הרישיון יחלק את דברי הדואר לתיבת המכתבים במען הנמען, למעט דברי דואר אותם ביקש הנמען לקבל בתא דואר בתשלום וכן דברי דואר שמפאת גודלם או נפחם לא ניתן לחלקם למען הנמען, שלגביהם ישאיר בעל הרישיון הודעה בדבר יחידת הדואר שבה ניתן לקבלם’.

“סעיף 1.2 לנספח ב’ קובע כי ‘על אף האמור בסעיף 1.1, בעל הרישיון רשאי, לחלק את דברי הדואר למרכזי חלוקה בהם יוקצו תאי חלוקה לנמענים, כמפורט ברשימת מרכזי החלוקה בנספח ב/1 ברישיון’.

“עולה כי החברה לא סיפקה חלוקת דואר תקינה במשך כשנתיים עבור כ- 80 בתי אב ביישוב שלומי. כמו כן, החברה לא מצאה חלופה ראויה להעדר חלוקת דואר תקינה ופעלה בניגוד להוראות סעיף 1.1. ו- 1.2 לנספח ב’ לרישיון.

“בעת קביעת סכום עיצום כספי הובאו בחשבון תקנת משנה 2(א) לתקנות הדואר (הפחתה של סכום עיצום כספי), תשע”ד – 2013 אשר קובעת כי המנהל רשאי להפחית למפר את סכום העיצום הכספי, בין היתר, ככל שהמפר נקט פעולות למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק, להנחת דעתו של המנהל או המפקח.

“מרכז החלוקה שהציבה החברה, הגם שלא היה חף מליקויים העניק פתרון ראוי יותר לחלוקת דברי הדואר במקום הארגז שהיה מוצב בסוכנות הדואר או בבניין המועצה. כמו כן, נוכח מספר בתי אב מועט יחסית לכלל בתי האב ביישוב שלא קיבלו שירותי חלוקת דואר בהתאם להוראות הרישיון, וכן היות והחברה לא הפיקה מכך רווח משמעותי ונוכח העובדה כי החברה התגייסה לבסוף למתן פתרון חילופי לתושבי השכונה.

“בהתאם, העיצום הכספי שהוטל על חברת הדואר ביום 29 באוגוסט 2021 עומד על 14,005 ₪, לאחר הפחתה של 5,602 ₪ אשר מהווים 20% מסכום העיצום הכספי בשל נקיטת פעולות למניעת הישנות ההפרה והקטנת הנזק. כמו כן, הפחתה של 8,403 ₪ אשר מהווים 30% מסכום העיצום הכספי מאחר וההפרה קלה בנסיבות ביצועה”.

ההודעה לעיתונות אינה מספקת כל הסבר מדוע איפשר משרד התקשורת (ובאופן ספציפי יותר – מינהל הדואר במשרד) מצב כזה בו במשך שנתיים חברת דואר ישראל לא סיפקה חלוקת דואר תקינה במשך כשנתיים עבור כ- 80 בתי אב ביישוב שלומי.