משהת”ק: “היינו לקראת סיום פיתוח מע’ ניהול התדרים החדשה אבל אנחנו חוזרים אחורה בשל מימשקי מימשל זמין; נתבקשנו לערוך REVIEW על כל הפיתוחים שכבר עשינו”

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (15.12.2021) פה-אחד (יו”ר הישיבה, ח”כ איתן גינזבורג, הח”כ היחיד שנכח בה) שתי בקשות של משרד התקשורת הנוגעות להיבטים שונים של תקנות הטלגרף האלחוטי (רישיונות, תעודות ואגרות).

מטעם משרד התקשורת השתתפו בדיון: אורנן שטיינברג מהלשכה המשפטית במשרד, טל אלימלך מנהל תחום בכיר באגף הכלכלה ושמואל אזולאי מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום בפועל.

במהלך הדיון סיפר שמואל אזולאי כי מערכת המחשוב לניהול הספקטרום מיועדת לניהול השימוש בתדרים בארץ ולגביית האגרות בעד הקצאת התדר והשימוש בו. במשרד התקשורת מצויים בעיצומו של הפרוייקט.

ואולם, יש עתה “מספר עיכובים שנובעים משינויים במימשקים של מימשל זמין. לא-מזמן התבשרנו ששדרת המידע של מימשל זמין דורשת מאיתנו לעצור ולעבור-מחדש על כל המימשקים שביצענו ולעשות עדכון לפיתוח. יש לנו ‘דיליי’  בעלייה של המערכת לאוויר. אנחנו הולכים אחורה וצריכים לעדכן את כל הפיתוחים”.

הוא הוסיף: “היינו לקראת סיום הפיתוח אבל אנחנו חוזרים אחורה בשל מימשקי מימשל זמין. נתבקשנו לערוך REVIEW על כל הפיתוחים שעשינו”.

אורן שטיינברג מהלשכה המשפטית ציין כי כיום יש מערכת ניהול תדרים ישנה במשרד. “אנחנו רוצים להעלות את המערכת החדשה מהר ככל האפשר. זו מהפיכה מאוד גדולה מבחינתנו”. הוא הוסיף כי ברגע שהמערכת החדשה תפעל הרי שהחישוב לגבי השימוש בתדרים יהיה על בסיס יומי ולא על בסיס רבעוני כפי שהדבר כיום. אנשי משרד התקשורת אמרו עוד בדיון כי בתחילת הרבע השלישי של שנת 2022 הם יפרסמו תזכיר תקנון בנושא זה לעיון ולהערות הציבור.

* על שמואל אזולאי ניתן לקרוא בחמש ידיעות שפירסמתי באתר זה [ריכוז הידיעות – כאן]. תשומת-ליבכם לידיעה כאן לגבי שיבוש שמו של אזולאי בידי מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’. בינתיים, מאז פרסום הידיעה שלי על השיבושים הללו, “יד נעלמה” שינתה את הכיתוב השגוי באייטם שפורסם באתר ‘טלקום ניוז’ [מי אמר שאין פיות טובות?]. אבל, הוא כמובן אינו יכול לשנות את צילומי המסך (עם השגיאות) – שנשארו אצלי.

** על אורן שטיינברג ניתן לקרוא כאן באתר זה. תשומת ליבכם לדברים שכתבתי באותו האייטם לגבי מה שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ החודש לפני שלוש שנים [דצמבר 2018]: “כאן גם המקום להזכיר דברים שכתבתי בידיעה כאן באתר 10.12.2018 כחלק מידיעה לגבי דיון בכנסת: ב- 15.8.2016 פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: “משרד התקשורת ממשיך להתפורר, מנהל אגף תכנון מדיניות החליט להתפטר“. באותו אייטם כתב אבי וייס בין היתר: “ואלה הפורשים עד כה בחודש האחרון […] ארבעה עורכי דין מהלשכה המשפטית:  […] אורנן שטיינברג”.  לא ברור האם הוא פרש וחזר או לא פרש כלל. בכל אופן, היום הוא לא רק נכח בדיון אלא שהקריא בישיבה את כל הטקסט שביקש משרד התקשורת לאשר”.