מצרים תארח השנה בשארם א שייח את ה- ITU’s 2016 Global Symposium for Regulators של איגוד התקשורת העולמי

איגוד התקשורת העולמי (International Telecommunication  Union, ITU)] הודיע ב- 14 בינואר 2016 כי מצרים נבחרה לארח השנה בשארם א שייח את ה- ITU’s 2016 Global Symposium for Regulators של איגוד התקשורת העולמי.

הכינוס ייערך בחצי האי סיני בתאריכים 11-14 במאי 2016.

איגוד התקשורת העולמי חתם על כך הסכם מפורט עם ה- National Telecom Regulatory Authority of Egypt, NTRA מטעם ממשלת מצרים. ההסכם נחתם בשארם א שייח.

ב- 14 בינואר 2016 דיווחה סוכנות הידיעות AP כי שר התיירות המצרי אמר שממשלתו תשקיע 32 מיליון דולר בשדרוג האבטחה בשני אתרי הנופש בים האדום הפופולריים ביתר בקרב תיירים מחו”ל (שארם א שייח ואל-ע’רדקה/הורגאדה) וזאת בעקבות אירועי הטרור בשני האתרים הללו לאחרונה.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ביום שני, 25 בינואר 2016 ימלאו חמש שנים לתחילת ההתקוממות העממית במצרים במסגרת אירועי מה שכונה “האביב הערבי“. נושא זה אוזכר מספר פעמים באתר זה.

לפני שנה פירסמתי ידיעה שכותרת המשנה שלה הייתה: “ביום ראשון (25.1) ימלאו ארבע שנים לתחילת התקוממות העממית במצרים שהביאה להפלתו של הנשיא מובארק מהשלטון בתחילת פברואר. בידיעה זו ריכוז ידיעות – תמונת-מצב בנושאי ICT במצרים מהחודשים האחרונים”.

גם הפעם ריכוז של מספר ידיעות שהצטברו לאחרונה לגבי מצרים:

חברת המחקר IDC: ירידה חדה בשוק המחשבים האישיים לצד גידול מתמשך במכירות הסמרטפונים במצרים

Europe, Middle East, and Africa Quarterly PC Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  אומר כי ברבע השני של שנת 2015 נרשמה ירידה בשיעור של 32.4%(-) במכירות של מחשבים אישיים במצרים בהשוואה לרבע השני של שנת 2014.

לדברי  International Data Corporation, הירידה בתחום מחשבי הלוח (טבלטים) הכולל גם את מכשירי ה- 2-in-1, הייתה חמורה פחות ועמדה על 6.1%(-).

מכירות המחשבים האישיים ברבע השני של השנה הנוכחית הסתכמו ב- 116,000 יחידות ואילו מכירות הטבלטים הסתכמו ב- 166,000 יחידות.

הגורמים העיקריים לירידה בשוקי המחשבים האישיים ומחשבי הלוח הם האינפלציה הגבוהה, אי היציבות הפוליטית וכן תקופת חג הרמאדאן כמו גם שער החליפין של הלירה המצרית מול הדולר האמריקני.

חברת המחקר מעריכה כי ההאטה תימשך לאורך שנת 2015 כולה עם תחזית לירידה של 17.3%(-) בתחום המחשבים האישיים לעומת גידול של 3.4% בתחום הטבלטים, בשנת 2015 .

עוד צופה חברת המחקר כי יימשך במצרים תהליך ה’קניבליזציה’ מצד הטלפונים החכמים (סמרטפונים) על חשבון המחשבים האישיים. תחום הסמרטפונים במדינה יחווה שיעור גידול של 45.5% השנה.

חברת Orange פתחה מעבדה במצרים כדי לבחון ציוד של Nokia

חברת התקשורת המצרים Mobinil, הנמצאת בבעלות כמעט מלאה של חברת אורנג’ העולמית, מפעילה את ה- Orange Global Operational Skill Center המיועדת לבחון טכנולוגיות רדיו של חברת נוקיה.

במסגרת זו תבחן החברה המצרית ותיתן תוקף למוצרים חדשים של חברת נוקיה הפינית, לרבות חומרת ותוכנת רשתות, וזאת עבור על החברות השייכות לקבוצת אורנג’ העולמית.

בתוך כך הודיעה חברת אורנג’ העולמית על מינוי מנכ”לים חדשים בארבע חברות בנות שלה באפריקה ובמזרח התיכון: מונה מנכ”ל חדש ל- Orange Guinea כשהמנכ”ל שכיהן עד כה בתפקיד מונה למנכ”ל Orange Mali; מונה מנכ”ל חדש לתפקיד ב- Jordan Telecom כשהוא מוחלף בתפקידו הקודם כמנכ”ל Sonatel/Senegal. כל המינויים בתוקף מ- 13 בספטמבר 2015.

משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי: גידול בעלות שירותי האינטרנט לצרכנים ברבע הראשון של 2015

משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע במצרים [Ministry of Communications and Information Technology] מצביע על כך שחל גידול בעלות שירותי האינטרנט לצרכנים ברבע הראשון של 2015.

ברבע הראשון של השנה הנוכחית מדובר על עלות של 10.1 דולרים לעומת עלות של 6.4 דולרים ברבע הראשון של שנת 2014.

לעומת זאת מצביע המשרד כי חלה ירידה במחיר שירותי הסלולר במדינה: מ- 3 דולרים ברבע הראשון אשתקד ל- 2.8 דולרים ברבע הראשון של השנה הנוכחית.

בנוסף גם חלה ירידה במחיר שירותי הטלפוניה הקווית במצרים: מ- 3.4 דולרים ברבע הראשון אשתקד ל- 2.3 דולרים ברבע הראשון של שנה זו.

שר התקשורת המצרי ובכיר בחברת Vodafone נפגשו לדיון על שת”פים אפשריים

בתחילת נובמבר 2015 דווח כי שר התקשורת וטכנולוגיית המידע של מצרים Yasser Al-Qadi נפגש עם Serpil Timuray המשמש כמנכ”ל איזורי לאפריקה, המזרח התיכון ואסיה/פאסיפיק בחברת התקשורת Vodafone לשיחה על שיתופי פעולה אפשריים בתחומי ה- ICT. חברת וודפון מעוניינת להגדיל את השקעותיה במצרים כדי לשרת את לקוחותיה במדינה. במהלך שלוש השנים הקרובות מעוניינת וודפון להעסיק כ- 3,000 עובדים צעירים מקומיים באמצעות תוכנית השקעות בהיקף של 9 מיליארד לירות מצריות.

שר התקשורת המצרי ובכירים בחברת Huawei  נפגשו לדיון על שת”פים אפשריים

בתחילת נובמבר 2015 דווח כי שר התקשורת וטכנולוגיית המידע של מצרים Yasser Al-Qadi נפגש עם שני בכירים מחברת Huawei הסינית לדיון בשותפות אסטרטגית ארוכת טווח בין המשרד לבין החברה. יצויין כי נשיא מצרים Fattah Al-Sisi ביקר בסין בחודש ספטמבר 2015 ונפגש בין היתר עם Sun Yafang יושבת הראש של החברה הסינית.

המשרד של חברת Huawei ב- Smart Village בקהיר משמש כמרכז איזורי לפעילויות החברה בצפון אמריקה זה יותר מ- 16 שנים.