מצרים: ריכוז ידיעות בנושאי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT)

בסוף הרבע השלישי של 2014 הגיע מספר משתמשי האינטרנט במצרים ל- 46.5 מיליון איש

משרד התקשורת וטכנולוגיית המידע במצרים הודיע ב- 12 בדצמבר 2014 כי ברבע השלישי של השנה שעברה נוספו במדינה 9.36 מיליון משתמשי אינטרנט חדשים. בסך הכל חל גידול של 25.2% במספר משתמשי האינטרנט במצרים ל- 46.5 מיליון איש. שיעור חדירת האינטרנט במדינה גדל מ- 44.23% בסוף ספטמבר 2013 ל- 54.35% בסוף ספטמבר 2014.

מספר משתמשי הסלולר ירד ב- 2.8%(-) ל- 94.76 מיליון איש בסוף הרבע השלישי של 2014 לעומת 97.5 מיליון איש בסוף הרבע השלישי של שנת 2013. שיעור חדירת הסלולר ירד מ- 116.09% ל- 110.76% באותה תקופה.

מספר משתמשי האינטרנט באמצעות מכשירים ניידים גדל ל- 20.34 מיליון, שיעור גידול שנתי של 47.03%.

מספר מנויי הטלפוניה הקווית נותר 6.84 מיליון. שיעור חדירת הטלפוניה הקווית ירד מ- 8.28% ל- 8.12% בסוף הרבע השלישי של השנה הקודמת.

חברת המחקר Arab Advisors Group : שבעים-וחמישה אחוזים מהבגירים משתמשי היישומונים הניידים במצרים הם צעירים יותר מ- 34

Mobile Apps Use in Egypt – 2014, דו”ח של חברת המחקר Arab Advisors Group  שפורסם ב- 16 בנובמבר 2014 אומר כי 75% מהבגירים משתמשי היישומונים הניידים במצרים הם צעירים יותר מגיל מ- 34. משתמשי יישומונים ניידים במצרים מהווים כ- 29% מכלל משתמשי הסלולר במדינה. עוד קובע הדו”ח כי שלושים אחוז ממשתמשי היישומונים הניידים לא מודעים למערכת ההפעלה הטלפון החכם (סמרטפון) שלהם. הסקר מצא עוד פופולריות גבוהה ליישומוני מדיה חברתית במצרים ש- 92.6% ממשתמשי היישומונים הניידים במדינה אמרו כי הם משתמשים בהם. 86.4% אמרו כי הם משתמשים ביישומוני מסרים [messaging applications] והשימוש ביישומונים הללו גרם לירידה בשימוש במסרוני טקסט SMS.

מצרים מבקשת לגייס השקעות של 5-6 מיליארד דולר לתחום הפס-הרחב; שר התקשורת המצרי: נדרשים 18.5 מיליארד דולר לפיתוח תשתיות ה- ICT במדינה עד שנת 2020

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מצרים מבקשת לגייס השקעות של 5-6 מיליארד דולר לתחום האינטרנט בפס-הרחב. בנוסף מצרים שואפת לגייס 3 מיליארד דולר נוספים כדי לבנות שבעה פארקים טכנולוגיים אשר היא מקווה כי ימשכו חברות רב-לאומיות ויספקו תעסוקה.

לדברי Atef Helmy  שר טכנולוגיית המידע והתקשורת המצרי, גיוס הכספים יאפשר שדרוג תשתית התקשורת במדינה ולחזור לגידול לאחר שלוש שנים של אי-יציבות פוליטית.

כבר כיום הפארק הטכנולוגי  Smart Village מחוץ לבירה קהיר הוא משכנן של מספר חברות רב-לאומיות, כמו גם של המשרד המצרי לטכנולוגיית מידע ותקשורת.

לדבריו, בחודש פברואר 2015 תתקיים פסגה כלכלית בקהיר שמטרתה לעודד השקעות במצרים.

Atef Helmy  שר התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי אמר מוקדם יותר אשתקד כי  נדרשים יותר מ- 18.5 מיליארד דולר לפיתוח תשתיות טכנולוגיית המידע והתקשורת במדינה עד שנת 2020. הדברים צוטטו בעיתון  Daily News Egypt. לדברי השר ממשלת מצרים החליטה על שלושה פרוייקטים לאומיים לחיזוק המגזר ואולם השקעתה לא תעלה על 15% והפרוייקטים הללו יסתמכו בעיקר על השקעות של חברות פרטיות. הפרוייקטים עוסקים בנושא האינטרנט המהיר ובהנגשה רבה יותר של מכשירי תקשורת לציבור המצרי. לדברי השר הפרוייקטים הללו עשויים לתרום לכך שהתמ”ג יגדל מ- 4% השנה ל- 7% בשנת 2020. עד שנת 2020 הפרוייקטים הללו ייצרו כמיליון הזדמנויות עבודה חדשות ש- 200,000 מתוכן תהיינה ישירות.

ארגון GSMA: השקעות בפס-רחב נייד במצרים יתרמו 43 מיליארד דולר וייצרו 1.2 מיליון מישרות חדשות

The Economic and Social Impact of Mobile Broadband in Egypt, דו”ח של ארגון GSMA שפורסם באוקטובר 2014 אומר כי השקעות בפס-רחב נייד במצרים יתרמו 43 מיליארד דולר וייצרו 1.2 מיליון מישרות חדשות עד שנת 2030. ניתן יהיה להגיע לכך, לדברי עורכי הדו”ח, באמצעות התמריצים הנכונים ומדיניות לטווח ארוך וכן סביבה רגולטורית יציבה. הדו”ח מצביע במיוחד על כך שבמצרים כיום יש אחת הרמות הנמוכות ביותר בעולם של תדרים שהוקצו לטובת הסלולר. נכון ליוני 2014 היו במצרים כמאה מיליון חיבורי סלולר ו- 24 מיליון חיבורי פס-רחב נייד.

דיווח: ממשלת מצרים קרובה לסיכום טיוטת חוק התקשורת במדינה

Atef Helmy  שר התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי אמר כי משרדו קרוב מאוד להשלמת  הטיוטה הסופית חוק התקשורת במדינה.  חוק החתימה האלקטרונית הוסף אף הוא להצעת החקיקה החדשה, אמר השר. וועדה שהוקמה ליצירת ישות לתשתית תקשורת קיימה ארבעים מפגשים בנושא וועדה אחרת נוקמה לדון בהענקת רישיון לישות החדשה. חברת ייעוץ מקצועית תסייע בהשלמת התהליך. לדברי השר המצרי, מגזר התקשורת במצרים  תורם 58.3 מיליארד לירות מצריות לתמ”ג ובשנת 2020 צפוי הסכום לגדול ל- 195 מיליארד לירות מצריות.

לדברי Hesham El- Alayli מנכ”ל ה- National Telecommunication Regulatory Authority, NTRA המגזר מהווה כ- 2.85% מהתמ”ג המצרי. Atef Helmy  שר התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בבירה קהיר ועסקה בהתפתחויות במגזר ה- ICT במצרים ובמדיניות הכלכלה הדיגיטלית כי התוכנית לרשום את כל משתמשי הסלולר במדינה הובילה עד כה לניתוק יותר מ- 3.8 משתמשים אשר לא ביצעו רישום מושלם של נתוניהם האישיים ויותר מ- 4 מיליון משתמשים נמצאים בהשעייה זמנית בשל שימוש רנדומלי בכרטיסי ה- SIM שלהם. הצעדים הללו קיצצו במספר משתמשי הסלולר במדינה למתחת 100 מיליון איש.

במסיבת העיתונאים השתתפו גם Hesham El- Alayli מנכ”ל ה- National Telecommunication Regulatory Authority, NTRA וראשי חברות הטלפוניה הנייחת והניידת במדינה.

נתונים רשמיים של ה- Information and Decision Support Center, IDSC  בממשלת מצרים אשר פורסמו ב- Ahram Online מוקדם יותר השנה מצביעים על גידול של 8.2% במספר המנויים של הטלפונים הניידים במדינה וכי מספרם – נכון לסוף מארס 2014 – הגיע ל- 102 מיליון.

במספרם של מנויי האינטרנט חל גידול שנתי של 26.4% ל- 42 מיליון.

במספרם של מנויי הטלפוניה הקווית חלה ירידה של 21.3%(-) ל- 6.7 מיליון לעומת 8.6 מיליון במארס 2013.

שר התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי Atef Helmy אמר כי בעקבות הוראת הממשלה, משרד התקשורת המצרי בשיתוף עם Information Technology Industry Development Agency, ITIDA יתחילו בשבועות הקרובים בפרוייקט ניסיוני הכולל חלוקה של כמיליון תעודות זהות דיגיטליות. המשרד גם פועל לשפר יעילות תשתיות הפס-הרחב במדינה.

 מצרים: מגזר ה- ICT יניב כ- 1 מיליון מישרות בשנת 2021 במדינה

Atef Helmy  שר התקשורת וטכנולוגיית המידע המצרי אמר כי תחזית משרדו היא שמגזר טכנולוגיית המידע ותקשורת במדינה יניב קרוב למיליון מישרות ישירות ושאינן ישירות בשנת 2021: כ- 250,000 מישרות ישירות וכ- 750,000 מישרות שאינן ישירות.

הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה בבירה קהיר ועסקה בהתפתחויות במגזר ה- ICT במצרים ובמדיניות הכלכלה הדיגיטלית.

במסיבת העיתונאים השתתפו גם Hesham El- Alayli מנכ”ל ה- National Telecommunication Regulatory Authority, NTRA וראשי חברות הטלפוניה הנייחת והניידת במדינה.

מצרים: תוכנית אסטרטגית חדשה של IDC  ו- ITIDA תסייע לחברות ICT מצרים לחדור לשווקים באפריקה

חברת המחקר IDC  והגוף המקצועי המצרי Information Technology Industry Development Agency, ITIDA חנכו לאחרונה תוכנית אסטרטגית חדשה בשם Africa Together  המיועדת לסייע לחברות טכנולוגיית מידע ותקשורת מצריות לחדור לשווקים באפריקה. יש לראות את התוכנית החדשה בהתאם לגידול הכלכלי העצום שחווה היבשת האפריקנית אשר אמור להיות מתורגם לגידול משמעותי מאוד בהוצאות טכנולוגיית המידע. לדברי IDC צפויות הוצאות טכנולוגיית המידע ביבשת אפריקה (לא כולל דרום אפריקה) להגיע בשנת 2018 ל- 26.4 מיליארד דולר, שיעור גידול שנתי מצטבר של 7.03%.