מערך הסייבר הלאומי של ישראל שותף למיזם של הפורום הכלכלי העולמי בתחום אבטחת הסייבר של התעופה האווירית

מערך הסייבר הלאומי של ישראל (במשרד ראש הממשלה) שותף למיזם של הפורום הכלכלי העולמי בתחום אבטחת הסייבר של התעופה האווירית.

הכנס השנתי המסורתי [World Economic Forum 2020] של הפורום הכלכלי העולמי [World Economic Forum, WEF] התקיים השנה בדאבוס שווייץ ב- 21-24 בינואר 2020. במהלך ימי הכנס התפרסמה שורה של הודעות לעיתונות בנושאים שונים. כותרת אחת ההודעות לעיתונות הייתה: Multistakeholder Mobilization to Reinforce Cyber Resilience in Global Aviation.

בהודעה נאמר בין היתר כי “התקפות סייבר על תשתיות קריטיות הפכו לנורמה החדשה במגוון מגזרים ובהם תעבורה. ברחבי העולם, העלות הפוטנציאלית של התקפות הסייבר עלולה להגיע ל- 90 טריליון דולר בשנת 2030”, לפי הערכה של Atlantic Council  ושל Zurich Insurance Group .

במסגרת הכנס פורסמה יוזמה של הפורום הכלכלי העולמי בשם Advancing Cyber Resilience in Aviation: An Industry Analysis. היוזמה ל- Building Cyber Resilience in the Aviation Industry מיועדת להגדיר ולהתמודד עם האתגרים השיטתיים הבולטים בפניהם ניצבת תעשייה זו.

לצורך יוזמה זו חבר הפורום הכלכלי העולמי לשורה של גורמים ובהם ארגונים בינלאומיים  [דוגמת International Civil Aviation Organization ו- Eurocontrol], ישויות ממשלתיות [דוגמת ה- European Union Aviation Safety Agency, ה- UK Civil Aviation Authority, ומערך הסייבר הלאומי של ישראל] וארגונים שונים מהמגזר הפרטי [בתחומי התעופה, ה- ICT והביטוח] וכן איגודים מקצועיים [דוגמת International Air Transport Association, IATA].

כאמור, במסגרת הכנס פורסמה יוזמה של הפורום הכלכלי העולמי בשם Advancing Cyber Resilience in Aviation: An Industry Analysis. בין התורמים לכתיבת המסמך מוזכר דדי גרטלר מנהל Technology Alliances ביחידת הסייבר שבמערך הסייבר הלאומי של ישראל.