מערך הסייבר הלאומי מפרסם שני קולות קוראים נפרדים בנושא התמודדות עם תקיפות כנגד מערכות מיקום, ניווט וזמן ובנושא אבטחת מערכות מולטימדיה [ידיעה מעודכנת]

13:02 10.03.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים:

מערך הסייבר הלאומי מפרסם (10.3.2021) שני קולות קוראים נפרדים:

קול קורא לקבל מידע והתייחסות הציבור בנושא התמודדות עם תקיפות כנגד מערכות מיקום, ניווט וזמן  (Positioning, Navigation and Timing, PNT)

בהודעת מערך הסייבר בהקשר זה נאמר כי “מערך הסייבר הלאומי מעוניין לגבש מסמך המלצות ליישום (Best Practices) בהתמודדות עם תקיפות כנגד מערכות מיקום, ניווט וזמן (PNT) ובחינת האפשרות לגבש תכנית לאומית להתמודדות עם תקיפות בנושא.

לצורך גיבוש ההמלצות וקידום תכנית לאומית, מבקש המערך לקבל מידע והתייחסות מהציבור בנושאים הבאים: צמצום משטח החשיפה של גופים בדגש על מערכות PNT החשופים לעולם; שיטות ועקרונות הגנה על מערכות  PNT; שיטות ועקרונות הגנה על הספקטרום האלקטרומגנטי  (EMS); חלופות לטכנולוגיות PNT מסורתיות (דוגמת GPS),  דוגמת ניווט על סמך השוואת תמונה, LIDAR, מערכת ניווט אינרציאלי (Inertial Navigation System, INS), פרוטוקול Precision Time Protocol, PTP ועוד; ניהוג וניווט אוטונומי, וחצי-אוטונומי; מודעות ארגונים להמלצות הגנה לתגובה לאירוע — תקיפה של מערכת  PNT; שיטות ניטור הפרעות והונאות GNSS במרחב הלאומי; מיפוי גורמים במשק בעלי תלות גבוהה במערכות  PNT; הכשרות מקצועיות בנושא אבטחת מערכות PNT.

לצד קבלת מידע והתייחסות הציבור, מעוניין המערך להקים צוות מקצועי שייפגש באופן עתי על פי זימון שיופץ ממערך הסייבר הלאומי למשתתפים שיבחרו להירשם לקבוצת העבודה. מפגשי הקבוצה יבוצעו במסגרת Online בלבד.

קבוצות העבודה יעסקו בגיבוש מסמך ההמלצות, וכן יבחנו דרכים לגיבוש מענה לאומי להתמודדות עם תקיפות כנגד מערכות מיקום, ניווט וזמן (PNT) ובין היתר :הצגת האתגרים עימם מתמודדים ארגונים בבואם להיערך לתקיפות כנגד מערכות PNT; תמריצים לשימוש באמצעי הגנה או ביצוע סקרי סיכונים; מודעות לקהלי יעד שונים; פיתוח כלים טכנולוגיים והנגשה של פתרונות טכנולוגיים קיימים; שיתוף ידע.

פניה לשיתוף ציבור והודעה על הקמת קבוצת עבודה לגיבוש מענה לאומי בנושא אבטחת מערכות מולטימדיה (ובחינת האפשרות לגבש תכנית לאומית להתמודדות עם תקיפות בנושא)

בהודעת מערך הסייבר בהקשר זה נאמר כי “מערך הסייבר הלאומי מעוניין לגבש מסמך המלצות ליישום (Best Practices) לאבטחת מערכות מולטימדיה, ובחינת האפשרות לגבש תכנית לאומית להתמודדות עם תקיפות בנושא.

לצורך גיבוש ההמלצות וקידום תכנית לאומית, מבקש המערך לקבל מידע והתייחסות מהציבור בנושאים הבאים: צמצום משטח החשיפה של גופים בדגש על מערכות מולטימדיה החשופות לעולם; שיטות ועקרונות הגנה על מערכות מולטימדיה וממשקים רלבנטיים; מודעות ארגונים להמלצות הגנה לתגובה לאירוע (Play book) תקיפה של מערכות מולטימדיה; הסמכות מקובלות בתחום לציוד מולטימדיה.

לצד קבלת מידע והתייחסות הציבור, מעוניין המערך להקים צוות מקצועי שייפגש באופן עתי על פי זימון שיופץ ממערך הסייבר הלאומי למשתתפים שיבחרו להירשם לקבוצת העבודה. מפגשי הקבוצה יבוצעו במסגרת Online בלבד.

קבוצות העבודה יעסקו בגיבוש מסמך ההמלצות, וכן יבחנו דרכים לגיבוש מענה לאומי להתמודדות עם תקיפות כנגד מערכות מולטימדיה, ובין היתר: הצגת האתגרים עימם מתמודדים ארגונים בבואם להיערך לתקיפות כנגד מערכות מולטימדיה; תמריצים לשימוש באמצעי הגנה או ביצוע סקרי סיכונים; מודעות לקהלי יעד שונים; פיתוח כלים טכנולוגיים והנגשה של פתרונות טכנולוגיים קיימים; שיתוף ידע.

* המועד האחרון להגשה לגבי כל אחד מהנושאים בקולות הקוראים הוא 24 במארס 2021.