מערך הסייבר הלאומי מבקש להתקשר עם ארגון ה- OECD כדי לארגן בארץ כנס וירטואלי של קבוצת עבודה קבועה של הארגון בנושאי הגנת סייבר

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי

תקנה: 3 (29)

שם הספק: הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD)

מהות ההתקשרות: לארגן בארץ כנס וירטואלי של קבוצת עבודה קבועה של הארגון בנושאי הגנת סייבר. הכנס יעסוק במדיניות ובסוגיות מקצועיות בהקשרי חוסן, עמידות והגנה בסייבר ויערב גורמי ממשלה, אקדמיה ומגזר פרטי. הכנס יהיה כנס בן שלושה ימים.

אבירם עצבה מנהל קשרי חוץ במערך הסייבר הלאומי כותב בבקשת ההתקשרות כי “הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) הוא ארגון בינלאומי של המדינות המפותחות המקבלות את עקרונות הדמוקרטיה הליברלית והשוק החופשי. ארגון ה-OECD  הינו יחיד מסוגו בראיה האינטגרטיבית של התנהלות מדינות וממשלות, בפרט במרחב הכלכלי-ציבורי. בהקשר זה, ה- OECD  הוא גוף בעל מעמד משמעותי מאוד בכל הקשור להמלצת מדיניות למדינות החברות בו ובכלל, בהקשר בו הוא מתמחה, בעיקר בשל העובדה שנצבר בו ניסיון של מומחים רלוונטיים מכל המדינות המפותחות. הארגון מהווה קטליזטור לסטנדרטיזציה ולתיאום של מדיניות כלכלית-חברתית-ציבורית במישור הבינלאומי ולרפורמות פרטניות במדינות פרטניות בהקשרים אלה. ישראל חברה בארגון ה- OECD.

“בשנים האחרונות החל הארגון לעסוק בתחום הסייבר, בדגש על הקשרים בין הגנת סייבר וחוסן בסייבר לרגולציה, מנגנוני שוק, יחסי מגזר פרטי-ציבורי וכלכלה ציבורית במובנה הרחב.

“ל- OECD  קבוצת עבודה קבועה בנושאי הגנת סייבר. אירוח כנס בישראל של קבוצת עבודה של ה- OECD  הינה הזדמנות לשפר את המיצוב הישראלי בארגון האמור ולקדם אינטרסים ישראלים בתחום הגנת הסייבר באמצעות הארגון האמור ובמסגרתו. ההזדמנות לארח את הכנס האמור הינה תקדימית ועלולה להיות בלתי חוזרת ולו בשל המובן הטכני. מדינות רבות מתמודדות על הזכות לארח את הכנס האמור.

“בשל טבעה ההזדמנותי של האפשרות לקיים כנס בהובלה ובאירוח ישראלי בשיתוף פעולה עם ארגון בינלאומי, משפיע וייחודי, נכון לראות ב- OECD  ספק יחיד לצורך התקשרות זאת.

“הכנס אמור היה להתקיים ב- 2020 אך בשל מגפת הקורונה נדחה לשנת 2021 והוא יתקיים בפורמט וירטואלי”.