מערך הדיגיטל: כוונת התקשרות בפטור ממכרז לטובת תוכן קולי למוצרים דיגיטליים; “ישראל – המדינה הראשונה שבוחנת הטמעת תוכן קולי לרווחת כל אזרחיה, מודל לחדשנות והובלה בדיגיטל”

מערך הדיגיטל הלאומי הודיע על כוונת התקשרות בפטור ממכרז לטובת הרחבת פיילוט התוכן הקולי למוצרים דיגיטליים. ההתקשרות המתוכננת היא עם חברת טל פלורנטין – יואקס ויז’ן בע”מ לתקופה של שנתיים. כיום מתנהל פיילוט קטן של שלושה שירותים נבחרים והכוונה היא “להרחיב את הפיילוט הראשוני […] לעוד מוצרים ושירותם דיגיטליים”.

על כוונת ההתקשרות חתומים מיכל כהן מנהלת חווית שירות דיגיטלי ויוגב שמני מנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים. בהודעה נאמר בין השאר כי זהו רכיב-תוכן קולי, “אשר מחולק ליחידות שמע, מקטעים שהמאזין יכול לשמוע במגוון פלטפורמות.

“את הרכיב ניתן יהיה לצרוך ולהעביר גם באמצעות ווטסאפ, וזאת על מנת לאפשר צריכת מידע תוך כדי ובין לבין ולא רק מול מסך.

“כל מקטע שמע מכיל כותרת, טקסט, תמונה וכפתור הנעה לפעולה הרכיב, מעוצב ברוח השפה הממשלתית ומוטמע בדף הווב.

רקע: “לאור עומס התכנים והשינויים במאפייני צריכת התוכן כמו גם יכולת הקשב הקצרה של הקהל הרחב,  היום יותר מתמיד יש צורך בהנגשת התוכן הקולי בדיגיטל. לראייה, עולם הפודקסטים – נמצא במגמת עליה ברורה ומציע אלטרנטיבה המאפשרת לקהל הרחב לצרוך ידע תוך כדי תנועה מבלי צורך לעצור כדי לקרוא או לצפות בוידיאו.

“התוכן הקולי הצליח לחדור לכל שכבות הגילאים באוכלוסייה. הוא זמין, נוח, מהיר, חדשני ופורץ דרך.

“לעומת הטקסט, תוכן קולי מאפשר צריכה קלה יותר, ולעומתו של הוידיאו – בתפעול קל יותר, אפשרות עדכון פשוטה יותר ועלויות ההפקה נמוכות באופן משמעותי.

“נוסף לכך, תוכן קולי מאפשר הזדמנות לבחירת הטון ויצירת קשר אישי, רגשי, ישיר ובלתי אמצעי, שחסר לכולנו, ולחבר את המאזין לתוכן.

“ישראל היא המדינה הראשונה שבוחנת את הטמעת התוכן הקולי לרווחת כל אזרחיה, מודל לחדשנות והובלה בדיגיטל”.

דרישות היחידה המקצועית כוללות: “לתקופת הרחבת הפיילוט נדרש לנו מוצר מדף מוכן, אשר עומד בסטנדרטים הבאים: מאפשר יצירת רכיב תוכן חדש בקלות; מאפשר עריכה של תוכן קיים + מחיקה או הוספה; מאפשר הטמעת הרכיב באתר, וזאת בהתאם לשפה העיצובית הממשלתית;  רכיב שאינו מבצע טקסט טו ספיצ’ – רכיב שמאפשר יצירה של תוכן מקורי וחדש;  רכיב אשר תומך במגוון שפות; רכיב בעל יכולות ניטור ברזולוציה מפורטת על מנת לבחון את יעילות המוצר והתועלת בו;  שירות הכנת התכנים והקלטתם.

“לתקופה של פיילוט מורחב, נרצה לקבל את כל השירות שכולל תוכן קולי בחבילה אחת מוסדרת, הכל במקום אחד וזאת על מנת לעלות מספר רב של שירותים קוליים למגוון שירותים דיגיטליים. במסגרת הפיילוט המורחב נרצה לפשט את תהליך יצירת התוכן הקולי, כך שכל מה שנכלל ביצירה, עדכון, העלאה, עיצוב, עריכה, שירות ואינטגרציה נכללים תחת קורת גג אחת, מבלי להרכיב כל פיסת שירות ממקומות אחרים וכך להתפזר, להעלות את העלויות ואז לא לקבל תמונת מצב נכונה בנוגע ליעילות השירות החדש”.