מסימני קורונה: מקצת מהלקוחות מתלוננים שלא ניתן לקבל התקנה חדשה של אינטרנט או תיקונים לשירות ביתי

האתר Business Insider דיווח ב- 7 באפריל 2020 כי מקצת מלקוחות חברת התקשורת האמריקנית Verizon (אחת מספקי שירותי האינטרנט הגדולים ביותר בארה”ב עם 25 מיליון לקוחות ביתיים ו- 5.8 מיליון לקוחות עסקיים, עפ”י ההערכות) אינם יכולים להשיג התקנה חדשה של שירות אינטרנט עד חוד נובמבר 2020 או תיקון של שירות ביתי קיים שהתגלתה בו תקלה. זאת משום שהחברה ביטלה – ללא כל פרסום – את השירותים הללו בשלב זה בשל התפשטות נגיף קורונה ברחבי ארה”ב.

לדברי הידיעה, החברה ביטלה כרגע ביקורים ביתיים של טכנאיה עבור כל אותם לקוחות הזקוקים להתקנה חדשה של שירות אינטרנט או תיקון שירות אינטרנט קיים בבתים ובמשרדים וזאת לאור הוראות הסגר.

אתר החברה הודיע באותו היום כי “טכנאים לא יוכלו להיכנס” לדירות ולמשרדים. זאת כאמצעי בטיחות במטרה “להבטיח את בריאותם של עובדיה ולקוחותיה כאחד”. מאוחר יותר שונתה ההודעה ונאמר בה כי החברה “ממזערת” את היקף העבודה בבתים.

כאמור, מקצת מלקוחות החברה התלוננו – בעיקר בציוצים בטוויטר – על מצב זה ודיווחו על ביטול ביקורי טכנאים ולאחרים נאמר כי לא תהיה אפשרות להתקין להם שירות אינטרנט חדש לפחות עד חודש נובמבר השנה.

בתשובה על פניית האתר נמסר מדוברות החברה כי היא מגבילה את הביקורים הביתיים ל”מקרי חירום רפואיים ולהתקנות קריטיות”.

בנפרד, החברה הודיעה כי כל המבקרים במרכזי השירות והחנויות שלה צריכים לעטות מסכות מגן או כיסוי כלשהו שאחרת יידרשו לעזוב את המקום ולקבוע מועד חדש לביקור שלהם.

הערות:

+ הידיעה פורסמה כאמור ב- Business Insider, האתר שאהוב על מומחה התקשורת ו”הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת” (כדברי ארז רביב ב”דבר העובדים בארץ ישראל”). בעבר הוא נהג מידי חודש לצטט ממנו את דירוג הסמרטפונים הנבחרים אולם לאחרונה הפסיק לעשות זאת אולי בהשפעת ריבוי הידיעות לגבי קורונה ולגבי משרד התקשורת הישראלי.

+ אותו מומחה הטלקום נוהג לחזור כמנטרה כי יש “צורך דחוף בהקמת רשות לתקשורת, כמקובל בעולם הנאור, רשות עצמאית, שתפעל לטובת הצרכנים ולא נגד הצרכנים ולטובת בעלי ההון והמקורבים לצלחת של מקבלי ההחלטות, בניגוד מוחלט לחוק ולאחריות המוטלת על משרד ממשלתי חשוב ובעל כוח כלכלי עצום כלפי השחקנים הגדולים בשוק”. [ההדגשה – במקור]. אם ורייזון הייתה פעילה בארה”ב, בה יש רשות לתקשורת חזקה, אזי הדבר לא היה קורה. אבל בעצם ורייזון כן פועלת בארה”ב…