מנמ”ר משרד המשפטים: בעקבות קריסת המערכת הישנה בפמת”א אזרחי, נמחקו עשרות תיקים ולא ניתן היה לשחזרם כי המערכת ישנה והספק לא מסוגל לתמוך בה

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע

שם הספק: היולט-פקרד (ישראל) בע”מ

מהות ההתקשרות: התקשרות בפטור ספק יחיד עם HPE לתחזוקת שירות לשרתי Alpha עבור המשרד

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2020; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2021

החלטה: אושר ע”י וועדת המכרזים לענייני תקשוב

הערות: בחוות הדעת שהוגשה ע”י צבי (ציקי) גד מנהל השירות  והייצור במשרד המשפטים נאמר בין היתר כי “שרתי Alpha במשרד משמשים להרצת תוכנת ניהול המסמכים הישנה של הפרקליטות. בפרקליטות האזרחית פרוסים עדיין שני שרתי אלפא המשמשים את היחידות שימוש מבצעי. עד להחלפת המערכת הישנה במערכת תנופ”ה [תכנון, ניהול ובקרה – פרקליטות המדינה], נדרש להמשיך ולתחזק שרתים אלו. עם השלמת הפריסה של תנופ”ה, שרתים אלו יוצאו משימוש. חברת HPE הינה היצרן של החומרה ומערכת ההפעלה. מדובר בטכנולוגיה ישנה מאוד שאיננה מיוצרת ואיננה נמכרת כבר שנים רבות, וחברת HPE הינה היחידה היכולה להבטיח המשך שירות למוצרים אלו”.

ב- 29 במארס 2020 נערכה ישיבה של וועדת המכרזים לענייני תקשוב בה נאמר בין היתר כי “משרד המשפטים משתמש בשרתי Alpha להרצת תוכנת ניהול המסמכים הישנה של הפרקליטות.

“בפרקליטות האזרחית ובמח”ש פרוסים עדיין שרתי Alpha המשמשים את היחידות שימוש מבצעי. השרתים המותקנים בפרקליטות כוללים חומרה ומערכת ההפעלה בטכנולוגיה ישנה מאוד שאיננה מיוצרת ואיננה נמכרת מזה מספר שנים.

“במהלך 2017 הוצאו 5 שרתים משירות וזאת עקב פריסת מערכת תנופ”ה, עד לסיום תהליך הפריסה של מערכת תנופ”ה בפרקליטות יוצאו שאר שרתי  Alpha הנותרים מהשירות.  עד למועד זה מתבקש המשך תחזוקת שרתיAlpha .

“בפרוטוקול תקשוב 50/19 אישרה הועדה את ההתקשרות עם חברת היולט פקרד HPE כספק יחיד, ועד 01/05/2019. השירות עוד נדרש ונשאר בעינו.

“מבוקש: אישור הועדה לפרסום כוונת המשרד להתקשר עם חברת היולט פקרד  HPE  לצורך מתן שירותי תחזוקה לשרתי אלפא.

בנימוקי ההחלטה נאמר כי “בפרקליטות האזרחית ובמח”ש פרוסים עדיין שרתי אלפא וואקס המשמשים את היחידות שימוש מבצעי ועד להחלפת המערכת הישנה במערכת תנופ”ה, נדרש להמשיך ולתחזק 2 שרתיALPHA “.

“עוד יצויין, כי לשאלת ועדת המכרזים מדוע טרם הסתיימה פריסת מערכת תנופ”ה ציין הגורם המקצועי מר ששון סופרי מנהל אגף מערכות מידע במשרד כי מערכת תנופ”ה לא נפרסת בפרקליטות אזרחית ת”א כבר שנתיים. פריסת תנופ”ה נעצרה עקב סכסוך עם הפרקליטים, סכסוך זה מעכב ומסכן את הפעילות לאור חוסר התמיכה במערכת הישנה של ניהול מסמכים בפרקליטות.

“עוד ציין מר סופרי כי בעקבות קריסת המערכת הישנה בפרקליטות מחוז תל אביב (פמת”א) אזרחי, נמחקו עשרות תיקים ולא ניתן היה לשחזרם בגלל שהמערכת ישנה והספק לא מסוגל לתמוך בה, וכי יצא מייל שלו בעניין המתריע פעם נוספת על הסיכון, כולל לאגף משאבי אנוש במשרד.

פרוטוקול זה יועבר לידיעת הנהלת המשרד“. [ההדגשה – במקור].