מנכ”ל Intel: מחזור שדרוגי המחשבים האישיים הואט; עומד כיום על אחת לכל 5-6 שנים

13:33 03.06.2016

קטגוריות: חומרה והיקפי

תגים: ,

Brian Krzanich מנכ”ל חברת אינטל אמר לפני מספר ימים כי מחזור שדרוגי המחשבים האישיים [PC upgrade cycle] הואט והוא עומד כיום על אחת לכל חמש עד שש שנים.

בכנס  Bernstein Strategic Decisions Conference  שנערך בניו יורק אמר מנכ”ל אינטל כי מחזור החלפת מחשבים אישיים ישנים בחדשים התארך כיום בעוד שעד כה הוא עמד על ארבע שנים בממוצע.

הוא הסביר כי ההאטה בקצב השדרוגים נובעת מכך שמערכות ההפעלה במחשבים האישיים יכולות לרוץ היטב על מחשבים אישיים מבוססי-אינטל ישנים יותר. במבחן ביצועים, ה- PC World היה מסוגל להריץ את מערכת ההפעלה Windows 10 של מיקרוסופט על מחשב נייח Dell Dimension E510 משנת 2006.

לדבריו על חברתו להאיץ את מאמציה ולייצר את החדשנויות הנכונות שיניעו אנשים לשדרג את מחשביהם האישיים במהירות ובקלות רבות יותר.

“כיום קל יותר לעבור לטלפון סלולרי חדש יותר מאשר למחשב אישי חדש יותר. אנו חייבים לתקן כמה מהדברים הללו”, אמר.

Bob O’Donnell אנליסט ראשי בחברת Technalysis Research אומר כי אנשים רבים משמשים כיום במחשב האישי לשיטוט באינטרנט, להאזנה למוסיקה או לצפייה ביוטיוב ולכך מספיקים מחשבים ישנים יותר.

במקום להחליף את כל המחשב הישן, ניתן לבצע שדרוגים אינקרמנטליים לשיפור ביצועי המחשב האישי שבשימוש [כמו מעבר מכונן קשיח ישן יותר ל- SSD], הוספת זיכרון או שדרוג של הכרטיסים הגרפיים.