מנכ”ל חברת הסלולר הפלסטינית Wataniya Mobile: השלטונות הישראליים ממשיכים למנוע מאיתנו לייבא ציוד לגדה המערבית ולרצועת עזה [ידיעה מעודכנת]

סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA דיווחה ב- 5 באפריל 2014 כי Fayez Husseini מנכ”ל חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications Company, WATANIYA אמר שהשלטונות הישראליים ממשיכים למנוע מחברתו לייבא ציוד לגדה המערבית ולרצועת עזה.

לדבריו מצב זה גורם לווטניה מובייל הפסדים עצומים. הוא האשים את השלטונות הישראלים “השואפים לערער השקעות בפלסטין ומסבכים את המגזר הפרטי הפלסטיני בפוליטיקה בניסיון לסחוט את ההנהגה הפלסטינית”.

חוסייני הגדיר פעילות זו כ”חסרת הצדקה” אשר מפירה הסכמים קיימים בין הצדדים.

הוא אמר כי ההפסד השנתי הנגרם לחברתו ברצועת עזה מוערך בכ- 40 מיליון דולר וכלל הנזק הנגרם בשל כך שנמנע מהחברה לפעול ברצועה ולאמץ שירותי דור שלישי (3G) מוערך ב- 400 מיליון דולר.

הוא הזהיר כי “הצעדים הישראליים הללו ימנעו מיותר ממאה עובדים ישירים ומ- 1,200 עובדים לא-ישירים לממש את זכותם לעבוד”.

אוהד חמו דיווח בחדשות ערוץ 2 ב- 3.4.2014 כי ישראל החליטה על צעדי ענישה ראשונים, כלכליים, נגד הפלסטינים בתגובה על מהלכי הפלסטינים בזירה הבינלאומית. יעד הענישה הראשון לדבריו: חברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Mobile.

ברק רביד וג’קי חוגי מדווחים בעיתון הארץ ב- 4.4.2014 כי מדובר בעצירת פריסת הסלולר ברצועת עזה כולל עצירת העברת ציוד תקשורת לשם. הם מצטטים פקיד ישראלי בכיר (עלום שם) שציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקשו ביום רביעי ממתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי להכין הצעות לשורה של צעדי ענישה נגד הפלסטינים. אחת ההצעות היא להשעות את האישור הישראלי לחברת ווטניה, אשר פעילה מיום הקמתה ועד היום רק בגדה המערבית, להעביר ציוד לרצועת עזה עבור תשתית תקשורת ניידת שהחברה מתכוונת לפרוס שם.

העיתון ישראל היום כתב כי מדובר בהקפאת תדרים לחברת ווטניה והפסקת קידומה לדןר שלישי (3G).

גל ברגר דיווח בקול ישראל ב- 4 באפריל 2014 כי ישראל הודיעה לרשות הפלסטינית על שורה של צעדי ענישה בעקבות בקשתה להצטרף ל-15 אמנות בין-לאומיות. בין השאר….. הוחלט גם להקפיא את קידום הטכנולוגיה הסלולרית דור 3 בשטחי הרשות הפלסטינית ואת הכנסת ציוד תקשורת של חברת הסלולר הפלסטינית ווטניה לרצועת עזה.

תזכורת:

כאן ב- Read IT Now פירסמתי מספר ידיעות הקשורות לחברת הסלולר הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications Company, WATANIYA שהחלה לפעול בנובמבר 2009 — לרבות בהקשר של תחילת פעילות ברצועת עזה. החברה עדיין אינה פועלת ברצועת עזה למרות שהזיכיון שלה מאפשר זאת.

ב- 8.2.2014 פירסמתי ידיעה בה נאמר בין היתר כי מנכ”ל החברה Fayez Husseini אמר לפני שבוע באירוע בירדן כי החברה מתכננת להתחיל לפעול גם ברצועת עזה במהלך שנת 2014.

ב- 25.9.2013 פירסמתי ידיעה לפיה מנכ”ל חברת התקשורת הסלולרית הפלסטינית השנייה Wataniya Palestine Mobile Telecommunications אומר כי חברתו מקווה להגיע לרווחיות בתוך שנתיים עד שלוש שנים מתחילת פעילותה ברצועת עזה. זאת גם אם בתחילה רמת הריווחיות תהיה נמוכה ממה שציפו לה. עם זאת הוא מכחיש כי קיבל אישור רשמי להכניס לרצועת עזה ציוד תקשורת של חברתו שישראל מעכבת לטענתו באחד מנמליה. הוא ציין כי המשקיעים בחברה נחושים להמשיך ולכסות את הפערים הכספיים הנובעים מהנזקים בעקבות אי תחילת פעילותה של ווטניה עד כה בעזה, וזאת מתוך כוונה לאפשר בסופו של דבר תחילת פעילותה ברצועה.

חוסיין אל-שייח השר לעניינים אזרחיים בממשלת הרשות הפלסטינית אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען בעקבות ההקלות הצפויות עליהן הכריזה ישראל לפלסטינים בימים האחרונים כי הרשות מקווה שישראל תאפשר לחברות התקשורת הפלסטיניות להשתמש בטכנולוגיית דור שלישי (3G). לדבריו ישראל אישרה לחברת ווטניה להעביר את הציוד הנדרש לפעול ברצועת עזה. כיום פועלת ברצועת עזה רק חברת תקשורת פלסטינית אחת: קבוצת התקשורת הפלסטינית Palestine Telecommunications Company, PALTEL . הרישיון שהוענק לווטניה אומנם מאפשר לה לפעול גם ברצועת עזה אולם היא אמרה שאינה יכולה לעשות זאת עדיין כיוון שישראל אינה משחררת לה את התדרים הנחוצים.

ב- 10.7.2012 פירסמתי ידיעה כאן באתר לפיה ווטניה מובייל הפלסטינית הודיעה שהצליחה לגייס סכום כולל של 125 מיליון דולר המיועד לשיפור שירותיה בגדה המערבית ולהרחבת הרשת שלה גם לרצועת עזה.

ב- 6.11.2012 פירסמתי ידיעה לפיה ווטניה הודיעה כי היא רוצה להשיק את שירותיה ברצועת עזה ב- 2012 אולם הדבר נתקל בקשיים בשל אי קבלת תדרים מתאימים מישראל. מוקדם יותר השנה הוא הודיע כי החברה כבר הזמינה לצורך כך ציוד מחברת אריקסון (Ericsson) וכי היא מתכוונת להשקיע 60 מיליון דולר ברצועת עזה.