מנכ”ל אורנג’ זומן לשימוע רשמי מיידי בעקבות תקלה ברשת הטלפוניה שלה; שר הפנים הצרפתי מסר כי אדם שקיבל התקף לב נפטר לאחר שלא הצליח לשוחח עם שירותי החירום

08:18 04.06.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

ביום חמישי, 3.6.2021, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי Stephane Richard מנכ”ל חברת הטלקום הצרפתית אורנג’ [חברת הטלקום הגדולה ביותר בצרפת] זומן לשימוע בעקבות תקלה ברשת הטלפוניה שלה יום קודם לכן [רביעי, 2.6.2021] שבין היתר גרמה לכך שאנשים במצוקה לא הצליחו להתקשר לשירותי החירום.

שר הפנים הצרפתי Gérald Darmanin מסר כי אדם במחוז Morbihan שבמערב המדינה לקה בליבו ומת לאחר שלט הצליח ליצור קשר טלפוני עם שירותי החירום. השבתת שירותי הטלפוניה נמשכה מספר שעות.

לא ברור אם המוות נגרם ישירות כתוצאה מהזמן הרב שנדרש ליצירת קשר טלפוני עם שירותי החירום אולם לדברי השר מספר אנשים דיווחו כי הם ניסו שוב ושוב להתקשר לשירותי החירום ולא הצליחו לקבל מייד את המוקד.

במקביל נמסר גם כי שני אנשים ב- La Réunion שסבלו בליבם, נפטרו בנסיבות דומות. שר הפנים אמר כי מדובר ב”כשל רציני שאין לקבלו”.

ביום רביעי בערב צייץ שר הפנים כי מוקדי הפניות הטלפוניים של שירותי החירום “מתקשים לקבל שיחות בשל בעייה טכנית אצל מפעיל השירות” וכי “נישה הכל כדי לפתור את הכשלים הללו מהר ככל הניתן”.

במהלך הלילה הופעלו גם מספר קווים חלופיים זמניים כדי להקל על הקשיים לפונים.

בחמישי בבוקר כל ארבעה קווי החירום הראשיים [17 למשטרה, 15 לאמבולנסים, 18 לכיבוי ו- 112 לחירום (כללי)] כבר שבו לפעול כרגיל אולם הוחלט בינתיים להשאיר גם את קווי החירום החלופיים.

שר הבריאות הצרפתי Olivier Véran אמר כי בבירור התקלה אירעה כתוצאה מ”בעיות תחזוקה” מצד חברת אורנג’. לדבריו בראיון לערוץ TF1 הייתה ירידה של עד 30% בפעילות הטלפוניה במספר איזורים בצרפת בזמן התקלה.

חברת אורנג’ אישרה בתגובה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אירעה תקלה טכנית בנתב אשר שיבשה את השיחות במספר איזורים במדינה.