מנכ”לי 6 חברות טלקום בריטיות גדולות במכתב פומבי לפני שבוע: יהיה צורך לפתור גורמים אסטרטגיים ותפעוליים במידה ובמשאל העם בסקוטלנד יוחלט על היפרדות מבריטניה

21:50 20.09.2014

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ב- 13 בספטמבר 2014 (שבת לפני שבוע) פירסמו מנכ”לי 6 חברות טלקום בריטיות גדולות מכתב פומבי המתייחס למשאל העם שנערך חמישה ימים לאחר מכן (18.9.2014).

שישה המנכ”לים הם של חברות התקשורת הבאות: חברת BT Group, חברת TalkTalk Group,  חברת Telefonica UK, O2, חברת Vodafone UK, חברת EE וחברת Three UK.

לדברי המנכ”לים במידה ובמשאל העם בסקוטלנד יוחלט על היפרדות מבריטניה והפיכתה לעצמאית הרי שיהיה צורך לפתור גורמים אסטרטגיים ותפעוליים.

התוצאה ידועה – הרוב בסקוטלנד החליט נגד. יחד עם זאת מעניין לקרוא את הדברים במיוחד בהתחשב בכך שתופעת ההיבדלות והרצון להפוך למדינה עצמאית מתרחשת או צפוייה להתרחש במספר מדינות נוספות, מקצתן באירופה.

את מכתבם פותחים השישה באומרם כי “כחברות אינדיבידואליות וכתעשייה [טלקום] אנו מחוייבים לספק ולהשקיע בשירותים בעלי איכות גבוהה וזמינים בתעריפיהם לכל לקוחותינו בבריטניה. אנו בטוחים שמחוייבות זו לחלוטין לא תושפע מהתוצאה של משאל העם לגבי עצמאות סקוטלנד, החלטה שהיא כל-כולה של העם הסקוטי. יהיו התוצאות אשר יהיו, אנו נשארים מחוייבים במידה מלאה ללקוחותינו, לעובדינו ולפעילויות שלנו בסקוטלנד”. פיסקת הסיום של המכתב אומרת כי “לבסוף, אנו שבים על כך שיהיו התוצאות אשר יהיו אנו מתחייבים שנמשיך לעבוד קשה כדי לספק את השירותים האפשריים הטובים ביותר לכל לקוחותינו ונותרים מחוייבים לעובדינו  ולפעילות שלנו בסקוטלנד”.

בין לבין אומרים השישה כי במידה ובמשאל העם בסקוטלנד יוחלט על היפרדות מבריטניה והפיכתה לעצמאית הרי שיהיה צורך לפתור מספר גורמים אסטרטגיים ותפעוליים. “באופן ספציפי נרצה לדעת כיצד תבוצע הרגולציה [העתידית] של תעשיית הטלקום הסקוטית. האם תהיה המשכיות במסגרת האסדרה של האיחוד האירופי כך שנוכל להמשיך לפעול מעבר לגבול עם תשתית משותפת תחת סדרה אחידה של כללים? מה תהיה הגישה של הממשלה העצמאית בסקוטלנד לגבי תדרי רדיו – שכיום נושאים רישוי על בסיס כלל בריטי – שבלעדיהם רשתות ניידות אינן יכולות לפעול?” בין היתר הם מתייחסים גם לטופוגרפיה של סקוטלנד ולגודש הנמוך יחסית של האוכלוסייה המקומית.

“כל אחד מהגורמים הללו עשוי להוביל לעלויות גוברות מבחינת התעשייה”, אומרים שישה המנכ”לים של חברות התקשורת הבריטיות המובילות.

בעקבות פרסום תוצאות משאל העם הודיעה חברת BT כי היא מברכת על ההחלטה והבטיחה להמשיך בהשקעותיה בסקוטלנד כמתוכנן, גם אם בכל זאת יהיו שינויים פוליטיים במדינה: “חברת BT מחוייבת לסקוטלנד לטווח הארוך. אנו נמשיך לעבוד עם ממשלות בריטניה וסקוטלנד כדי לספק תשתיות ושירותי טלקום דיגיטליים באיכות עולמית”.

גם חברת התקשורת הבריטית EE בירכה על תוצאות משאל העם בסקוטלנד והבטיחה להמשיך לעבוד עם ממשלות בריטניה וסקוטלנד כדי “ליצור סביבה התומכת בחיבור נייד בכל רחבי בריטניה”.