מנכ”לית IBM: מוקדם מידי לפרסם בנפרד את ההכנסות מ- Watson

13:31 03.06.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

לדברי Virginia Rometty מנכ”לית חברת IBM, מוקדם מידי לפרסם בנפרד את ההכנסות מ- Watson, מערכת המחשוב המבוססת על בינה מלאכותית.

בהופיעה בכנס Code Conference בקליפורניה אמרה מנכ”לית International Business Machines Inc כי היקף ההכנסות לא יפורסם בעתיד הקרוב למרות גידול מרשים שלהן. “לא יהיה כל ערך בחשיפת ההכנסות”. לדבריה תחום זה נמצא עדין בצמיחה וצפוי להציג גם שירותים חדשים.

ווטסון מהווה נציג ראשון של עידן חדש בעולם המחשוב, שזכה כבר לשם “מחשוב קוגניטיבי”, בו מערכות מבינות את העולם באופן דומה לאופן ההבנה האנושית: באמצעות חושים, תהליכי למידה והתנסות. ווטסון מסוגל לפצח כמויות גדולות במיוחד של מידע בפורמט מובנה ובלתי-מובנה, וללמוד בתהליך רצוף ומתמשך מתוך אינטראקציות קודמות – על מנת לצבור ידע וערך מוסף גדולים יותר, לאורך זמן.

בעזרת ווטסון, יכולים ארגונים למנף את יכולות המחשוב הקוגניטיבי על מנת לשנות מן היסוד תחומי משק ותעשיה, לסייע לאנשי מקצוע למלא טוב יותר את משימותיהם, ולהתמודד עם אתגרים מורכבים במיוחד.

מאז זכה ווטסון במשחק הידע הטלוויזיוני Jeopardy!, המשיכה יבמ לקדם את יכולות המערכת והפכה אותה זמינה לשימוש באמצעות הענן. ווטסון הוא כיום המנוע העומד מאחורי שירותים חדשים לשימוש צרכנים חיצוניים ובמסגרות פנים-ארגוניות, בתחומי הבריאות, השירותים הפיננסיים, הקמעונאות והחינוך. יבמ פתחה את הפלטפורמה של ווטסון גם לשימוש מפתחים ויזמים, והיא מאפשרת להם לבנות ולהציג לשוק אפליקציות משלהם, הנשענות על יכולותיו של ווטסון – במגוון רחב של תחומי משק ותעשייה.

על מנת להמשיך ולקדם את ווטסון, הקימה יבמ שלוש יחידות עסקיות ייעודיות:

+ קבוצת ווטסון מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות קוגניטיביות המסופקות באמצעות הענן, ומייצגת את תהליכי המסחור של “בינה מלאכותית” – AI – במגוון תחומי משק ותעשייה.

+ קבוצת הבריאות של ווטסון, Watson Health, מתמקדת בשיפור יכולותיהם של רופאים, חוקרים וגופים המספקים שירותי ביטוח רפואי, כמו גם ארגוני בריאות אחרים, להפיק ולהציב תובנות חדשות על בסיס הנתונים הזמינים בידיהם, על מנת לספק רפואה ברמה גבוהה של התאמה אישית.

+ קבוצת ווטסון לתחום האינטרנט של הדברים, Watson IoT, מתמקדת בהפקת תובנות מנתונים הנוצרים על ידי יותר מתשעה מיליארד מכשירים ומערכות קשורים לרשת הפועלים כיום בעולם, היוצרים מדי יום 2.5 קווינטריליון של נתונים.

המערכת פותחה על ידי יבמ ונקראת על שמו של תומס ווטסון, המנכ”ל הראשון של החברה.